Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Screenblank na ca 20 seconden  (gelezen 250 keer)

Screenblank na ca 20 seconden
« Gepost op: 2014/11/17, 11:45:14 »
Hallo allemaal,

Op mijn sleeptop (laptop die ik overal mee naartoe sleep) heb ik Xubuntu 14.04 draaien. Tot een tijd geleden heeft dit perfect gedraaid zoals ik dat verwacht van Linux. Toen ik het apparaat onlangs weer uit de kast pakte voor hem weer uptodate te maken had ik te maken met het verschijnsel dat het scherm ineens zwart wordt na een ca 20 seconden. Ik heb al geprobeerd om updates te installeren en de truc met de Light Locker optie heeft bij mij helaas niet geholpen.
Het vreemde is dat er in de tussentijd niet met de laptop gewerkt is. Ik heb hem dus weg gelegd zonder dat het probleem aanwezig was en toen ik hem 1 รก 2 maanden later weer uit de kast pakte, was het probleem er. Of ik net voor het weg leggen nog updates heb gedraaid weet ik niet meer zeker. De laptop betreft overigens een Lenovo T61.

Groeten,
Mischa

Re: Screenblank na ca 20 seconden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/17, 12:56:20 »
Al gekeken in instellingen?Neem tenminste aan dat het een instelling is en als je een knop aan raakt dat het scherm weer terug is.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Screenblank na ca 20 seconden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/17, 14:13:48 »
Nou, was het maar zo simpel. Als ik meteen nadat het scherm uitgevallen is aan de mousepad of het keyboard kom, gebeurd er niks (behalve op de achtergrond), doe ik dit pas na 10-15 minuten, heb ik weer even beeld. Muisklikken en Enters worden wel gewoon geregistreerd.

Gr. Mischa