Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Startpagina met favoriete sites  (gelezen 14882 keer)

Offline Nero

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #25 Gepost op: 2018/04/16, 18:29:56 »
Probeer maar eens in Chrome / Chromium Ixquick / StartPage als zoekmachine in te stellen, het wordt je niet makkelijk gemaakt.
Dit is nogthans zeer eenvoudig: ga in Chromium naar https://www.startpage.com/, klik op Add th chrome en volg de enkele stappen die worden voorgesteld.

Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #26 Gepost op: 2018/04/16, 18:42:58 »
Inderdaad startpage.com gebruik ik ook al een tijdje.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #27 Gepost op: 2018/04/16, 18:46:28 »
Hoewel het off-topic is, toch een reactie om Google een beetje dwars te zitten.

Die enkele stappen waren niet eenvoudig om bij de juiste URL te komen die nodig is om StartPage toe te voegen:  https://www.startpage.info/do/dsearch?query=%s

Wellicht heb ik een moeilijke weg gekozen en kan het eenvoudiger.
De uitleg die ik destijds gebruikt heb bestaat nog steeds en is recent nog bijgewerkt.

In Firefox is het een kwestie van een paar klikjes en het is toegevoegd (zonder gerommel met URL's).

Edit: uitleg uitgebreid.
« Laatst bewerkt op: 2018/04/17, 01:45:41 door EvC »
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline rico70

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #28 Gepost op: 2018/04/17, 16:45:11 »
In Chrome / Chromium is het ook geen gerommel met URL's
Op de StartPage pagina klikken op "Add to Chromium" en dan de stappen volgen

Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #29 Gepost op: 2018/04/17, 17:06:12 »
Als je bij je provider webspace hebt, kun je een eigen startpagina maken van je favorieten. Dat heb ik ook gedaan.

Klopt. Je kunt ook gewoon een html van je pc inlezen als startpagina. Daar is geen webspace voor nodig en wel zo veilig (lees verder).

Ik kan me indenken dat het zo wel handig is om je favo's overal ter wereld ter beschikking te hebben.
Al zou ik ze dan achter een password zetten of zo. Zodat ook niet iedereen mee kan kijken en kan zien waar je vandaan komt, bij welke huisarts je zit en welke zorgverzekering hem betaald, je je nuts vandaan haalt, je auto in onderhoud is, en waar je op vakantie gaat en zo. :D Want met je naam er zo bij kan iemand je snel foppen als ze zouden willen. :evil:
« Laatst bewerkt op: 2018/04/17, 17:12:44 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Tom

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #30 Gepost op: 2018/04/17, 20:29:11 »
Inderdaad startpage.com gebruik ik ook al een tijdje.

Hier ook ,op Firefox en Chrome gebruik ik Startpage iquick en Duck Duck Go beide met 1 muisklik en zonder problemen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #31 Gepost op: 2018/04/17, 21:07:28 »
Heel goed, dan is dat verbeterd.

Hoe wisselen jullie van zoekmachine als dat even nodig is?
In Firefox gaat dat simpel in het gescheiden zoekveld:



Edit: afbeelding veranderd.
« Laatst bewerkt op: 2018/04/17, 21:28:16 door EvC »
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #32 Gepost op: 2018/04/17, 21:40:37 »
Je moet dan klikken op dat pijltje naar beneden (geschiedenis tonen) naast het icoontje lezerweergave in/uitschakelen.

Op de onderste balk zie je dan de verschillende zoekmachines staan waarvan je er één kunt selecteren.

Het lukt mij niet er een nette printscreen van te maken.

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #33 Gepost op: 2018/04/17, 21:48:36 »
Met Schermafdruk kun je een vertraging in seconden instellen. Tijdens die vertraging kun je navigeren naar het venster dat je wilt zien, en dan wordt het wel vastgelegd:

Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #34 Gepost op: 2018/04/17, 22:09:12 »
Ik hoop dat het zichtbaar is.

Binnen dat zwarte kadertje.................
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #35 Gepost op: 2018/04/17, 22:20:24 »
Heel onduidelijk. Heb je de timer van Schermafdruk gebruikt om naar die zoekmachines te navigeren en daar een screenshot van te maken?
Na de verstreken seconden wordt het screenshot gemaakt wat met PrtSc niet lukt.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #36 Gepost op: 2018/04/17, 22:22:42 »
Jawel maar het plaatje is te groot om te posten.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #37 Gepost op: 2018/04/17, 22:27:53 »
Probeer ImgBB eens. Het wijst zichzelf.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #38 Gepost op: 2018/04/17, 22:40:04 »
Vervallen

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #39 Gepost op: 2018/04/17, 22:43:34 »
Nog een poging............
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #40 Gepost op: 2018/04/17, 22:47:36 »
Prima, en nu kun je nog verder navigeren naar de zoekmachines en daar kun je ook een screenshot van maken. Dan wordt het inzichtelijker.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #41 Gepost op: 2018/04/18, 02:25:53 »
De knop die je laat zien kan ik niet vinden in Chromium.

In de web store heb ik gezocht naar een manager voor zoekmachines:


how do i delete an ebay account
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline MKe

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #42 Gepost op: 2018/04/18, 21:42:38 »
Ik gebruik gewoon een speeddial plugin voor firefox. Daar zijn er genoeg van.

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #43 Gepost op: 2018/04/18, 21:49:45 »
En met een speeddial plugin worden de sites in een nieuwe tab geopend?
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline MKe

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #44 Gepost op: 2018/04/18, 22:51:34 »
Dat kan. Met de middelste muisknop zowiezo.

Offline EvC

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #45 Gepost op: 2020/02/08, 22:41:06 »
Dit topic is enigszins sleets geworden. Daarom wil ik het graag naar het heden trekken.

De startpagina KPN Vandaag - die in mijn opening te zien is - heeft een verandering ondergaan waardoor het niet meer mogelijk is om favoriete sites toe te voegen.
Het is geen startpagina meer, maar een pagina met vaste links en blogs.

Een goed alternatief met direct zichtbare nieuwsitems  - zonder in te hoeven loggen - is er niet.

Uiteraard kun je prima je favoriete sites in de browser organiseren. Hier zie je dat - als voorbeeld - keurig gegroepeerd in Firefox:



Maar dan nog mis je een overzicht van nieuwsitems op één pagina.

Enige jaren geleden bestond iGoogle nog die dat alles ook mogelijk maakte. Voor het bewaren van de instellingen was wel een account nodig.
In dit artikel vind je zes alternatieven waarvan ik - op grond van de commentaren - igHome heb getest.

In de zwarte bovenbalk staan de toegevoegde links (maximaal 12) van favoriete sites bij naam. Voor de privacy heb ik rechtsboven mijn e-mail adres verwijderd.

Een impressie van wat mij lukte in Firefox:




 



Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #46 Gepost op: 2020/02/09, 00:50:59 »
Ik heb ook wel eens overwogen om een webpagina te publiceren op een gratis Blogspot, met alle webkoppelingen die me interesseren. Ter vervanging van bladwijzers / favorieten in m'n webverkenners.

Nadeel is wel, dat zo'n ding dan in beginsel door iedereen bekeken kan worden. Nou zijn mijn favoriete webkoppelingen niet vreselijk spannend, maar het is toch wel weer een aantasting van mijn privacy....

Offline HWE64

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #47 Gepost op: 2020/02/09, 07:46:05 »
@EvC, met datzelfde probleem zit ik ook. Ik had eerst ook KPN vandaag maar die heb ik eraf geknikkerd (waardeloos).
Ik heb als start pagina "Startpagina.com" dan haal ik alles uit de bladwijzerbalk b.v. NU.nl en die blijven staan net zo lang dat ik FF geopend heb (browser.tabs.loadBookmarksInTabs). Ander alternatief weet ik niet.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Tom

  • Lid
Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #48 Gepost op: 2020/02/09, 10:00:56 »
Ik gebruik Firefox met  DuckduckGo en Chomium met  DuckduckGo  en alles werkt tot volle tevredenheid simpel en effectief.
Startpage kan ik met 1 muisklik ook gebruiken ,maar DDG is sneller. voor de rest zie je op mijn mini blogje duidelijkere afbeeldingen staan.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/09, 10:09:16 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Startpagina met favoriete sites
« Reactie #49 Gepost op: 2020/02/09, 14:24:23 »
Ik heb ook wel eens overwogen om een webpagina te publiceren op een gratis Blogspot, met alle webkoppelingen die me interesseren. Ter vervanging van bladwijzers / favorieten in m'n webverkenners.

Nadeel is wel, dat zo'n ding dan in beginsel door iedereen bekeken kan worden. Nou zijn mijn favoriete webkoppelingen niet vreselijk spannend, maar het is toch wel weer een aantasting van mijn privacy....

Er zijn nog wel wat opties hoor.  ^-^

Startpagina op je intranet of pc. Dan kan niemand anders er bij.
Verborgen startpagina op internet. Vele manieren om te verbergen. De simpelste is een dir met totale exclusion dmv robot.txt, maar het kan zelfs achter wachtwoordbeveiliging.

Allemaal in te stellen als persoonlijke browserstarpage. En je favo's exporteren naar HTML page is al een leuke en simpele start.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore