Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hyves  (gelezen 3102 keer)

Offline maxpower

  • Lid
hyves
« Gepost op: 2009/11/16, 19:25:43 »
Hallo,

Ik zie overal verschillende theorien en tutorials staan over hoe op hyves in te loggen via pidgin, ik ben de hele avond aan het prutsen geweest, maar krijg het niet voro elkaar, ikrijg constant identificatie fouten of dat de server niet bestaat enz enz..

Ik heb geprobeert, zoals overal staat: chatslavexx.hyves.org. maar hier wil hij helemaal niet connecten. haal je de 2 nummers weg. werkt de identificatie niet.. Iemand hier die een kant en klaar voorbeeld van de configuratie hoe het moet heeft staan, die wel uit 2009 komt en dus nog werkt?

Alvast bedankt,

Mark.

Re: hyves
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/16, 19:48:47 »
Hallo Mark,

Sowieso heeft Hyves haar eigen chatprogramma, welke ook geschikt is voor Linux... Klik hier voor de directe link.

Om de Hyves Desktop vervolgens te kunnen installeren, sla bovenstaande binary op in je eigen map (/home/mark/ bijvoorbeeld) en geef de binary uitvoerrechten. Hiervoor kan je in de Terminal chmod +x ~/Hyves-Desktop-setup-1.3.bin gebruiken. Vervolgens de binary uitvoeren en de installer van Hyves zelf start. Volg de stappen op het scherm en voila.

Op de Pidgin-hyve geven ze trouwens onderstaande gegevens op, waarmee het zou moeten werken:
Citaat van: Wiljan @ Pidgin-hyve
Protocol: XMPP
 gebruiker: je gebruikersnaam
 domein: hyves.nl
 hulpmiddel: Home
 wachtwoord: je eigen wachtwoord
 
 Poort: 5222
 verbinden met server: 94.100.119.196
 bestandsoverdracht proxy: proxy.jabber.org

Probeer maar eens, denk dat die chatslave-servers inmiddels uit de lucht zijn gehaald... Vroeger werkte het wel via chatslave ja ;)

Groeten,
Leon

Re: hyves
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/16, 19:55:00 »
Via de terminal hoeft niet eens, je kunt ook rechtsklikken op het bestand, vervolgens Eigenschappen, tabblad Permissies en dan "bestand is uitvoerbaar" aanvinken.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: hyves
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/16, 20:48:39 »
Het is toch veel handiger om hyves samen met je Google Talk, MSN en IRC chats in één venster te hebben. Dus hier even een korte samenvatting om deze werkend te krijgen.

Ga naar Accounts -> Accounts Beheren. Klik op Add
[Tabblad Simpel]
Protocol: XMMP
Gebruiker: Jou gebruikersnaam zonder "@hyves.nl"
Domein: hyves.nl
Hulpmiddel: maakt niet uit, ik heb "Hyves"
Wachtwoord: <jou wachtwoord>

[Tabblad Geavanceerd]
Poort: 5222
Verbinden met server: 94.100.119.196 (kan wel eens ooit veranderen zie *)
Bestandsoverdracht Proxy: proxy.jabber.org


* Als het connecten niet meer werkt, ga dan naar hyves.nl en log in. Druk op CTRL+U op de broncode van de website te bekijken en zoek naar pollHost = en vul dat IP adres in.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: hyves
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/03, 20:14:32 »
Ik krijg in pidgin de melding dat er een "tijdelijke waarmerkingsprobleem" is

Re: hyves
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/03, 20:16:45 »
Ook met bovenstaande instructies van Ronnie?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: hyves
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/03, 21:26:45 »
Ik kan ook al een tijdje niet meer verbinden, nog geen zin gehad om de oorzaak op te zoeken
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline avl555

  • Lid
Re: hyves
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/04, 20:00:44 »
Hier staat nog een handleiding hoe het zou moeten werken, maar ik heb het niet aan de praat gekregen (tot nu toe). Ook een 'tijdelijk waarmerkingsprobleem', wat dat dan ook moge zijn. Overigens: pollHost is nu chat.hyves.org geworden.

http://www.hyves.nl/help/?answerId=1073&pageid=3IUU1CTEUW0084WGC

Offline ringo28

  • Lid
Re: hyves
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/28, 20:59:27 »
beetje off topic :), in Empathy werkt hyves zoals moet werken. in Pidgin krijg ik het niet goed een of ander reden ik vermoed dat iets met libpurple te maken heeft... heb veel dingen geprobeerd....

Offline avl555

  • Lid
Re: hyves
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/28, 22:19:17 »
Ik heb het werkend gekregen:
Host: 94.100.127.70 (ip-adres van chatslave.hyves.org, gebruik ping om het host te vinden.)
Domein: hyves.nl
Gebruikersnaam: je Hyves-gebruikersnaam
Hulpbron/Resource: (iets invullen, maakt niet uit, als er maar iets staat. Bijvoorbeeld pidgin)
Geavanceerd -> pulldown -> gebruik encryptie indien aanwezig (of iets dergelijks, Hyves ondersteund geen encryptie).
En verder werkt het ook niet helemaal lekker, je kunt contacten bijvoorbeeld niet in groepen indelen. Maar het werkt (bij mij ten minste).