Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 17 Mate: venster in mappen: ik mis bewerken beeld ga naar  (gelezen 425 keer)

Offline tryer

  • Lid
Ik gebruik Mint 17 mate. Nu mis ik een aantal opties bovenin het venster van de mappen. Normaal stond daar altijd: Bestand, bewerken, beeld, ga naar. Nu staat er standaard alleen maar  : Bestand en niet de andere opties. Hoort dat nu zo ? Vind ik irritant, bijv onder het tabblad bewerken kun je dan ook kiezen voor bijv. kopiĆ«ren en plakken. Alleen als ik de mappen als beheerder open, krijg ik wel de opties te zien. Wie weet hoe ik standaard alle opties te zien krijg ??

Offline tryer

  • Lid
Re: Mint 17 Mate: venster in mappen: ik mis bewerken beeld ga naar
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/19, 11:31:37 »
Met vensterbeheer lukt het me niet om het te veranderen.

Ik denk dat ik begin te begrijpen waarom  de opties er niet staan: bijvoorbeeld in mijn persoonlijke map. Het heeft te maken met de rechten. Als ik klik op eigenschappen en vervolgens rechten wordt aangegeven: de rechten van de map kunnen niet worden bepaald. Dus moet ik de rechten van de map misschien aanpassen. Weet echter niet hoe ik dat moet doen.

Offline tryer

  • Lid
Re: Mint 17 Mate: venster in mappen: ik mis bewerken beeld ga naar
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/19, 21:18:54 »
Bij de persoonlijke map eigenschappen, tabblad rechten staat: De eigenschappen van "naam" kunnen niet worden bepaald.  Als ik de map open als beheerder zie ik wel de opties: Bestand Bewerken Beeld Ga naar Hulp. Dus mijn gedachtengang was, dat het met de rechten te maken heeft.

Offline tryer

  • Lid
Re: Mint 17 Mate: venster in mappen: ik mis bewerken beeld ga naar
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/19, 21:20:41 »
Nog even wat vergeten te melden aan Femke98: ik gebruik niet XFCE maar Mint  Mate (zie opening draadje)