Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstart errors onderdrukken  (gelezen 718 keer)

Opstart errors onderdrukken
« Gepost op: 2008/03/18, 20:28:38 »
Bij de opstart van (X)ubuntu krijg je na de Grub loader de tekst "bios age fails cutoff...." en dan pas zie je het balkje met de achtergrond komen. Hoe kun je dit soort errors verbergen?
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Re: Opstart errors onderdrukken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/04, 20:54:24 »
Zo...uit 2008, niemand?  :'(
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Opstart errors onderdrukken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/04, 22:50:04 »
Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, maar ik denk dat je deze melding kunt verbergen door de ACPI controle uit te schakelen. Dit doe je door acpi=off toe te voegen aan de bootoptions.

deze howto beschrijft hoe je deze toe kunt voegen. Ik zou persoonlijk eerst voor de tijdelijke versie gaan. Verschijnt de tekst dan niet meer, dan kun je deze permanent toevoegen.

Groet,
Ronnie
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 17:42:58 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siegi

  • Lid
Re: Opstart errors onderdrukken
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/04, 22:54:38 »
Heb je dit ook bij een recentere versie van ubuntu?

Re: Opstart errors onderdrukken
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/05, 17:08:49 »
Ja elke distributie elke nieuwe versie nog steeds.
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl