Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie loopt vast  (gelezen 1237 keer)

gwbosma

  • Gast
installatie loopt vast
« Gepost op: 2006/10/30, 12:14:16 »
Hallo,

Bijna een hele nacht bezig geweest met de installatie van Ubuntu (6.10), maar geen steek verder gekomen. Allereerst geeft hij de melding ACPI: unable to locate rsdp. Daarna gaat hij wel over op het logo van Ubuntu en de voortgangbalk, om vervolgens over te gaan op een zwart scherm met een knipperend streepje. Er is dan nog wel enige minuten computeractiviteit, maar dat even later ook niet meer. En dan kan ik wachten en wachten, maar er gebeurt niets. Ik zou heel erg graag over willen gaan op Ubuntu, maar het lijkt erop dat het niets wordt. Wie zou mij kunnen helpen?

Willem

Offline gercokees

  • Lid
installatie loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/30, 12:36:42 »
Google brengt mij hier, voor de rest zie ik er zo snel ook geen gat in...
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=189190
Groet,
Gerco-Kees
<><

gwbosma

  • Gast
installatie loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/30, 16:52:38 »
Die informatie had ik ook gevonden. Brengt mij niet veel verder, want een oplossing wordt er niet echt gegeven.

Gast

  • Gast
installatie loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/30, 21:24:30 »
niet de goede versie van ubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
installatie loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/30, 21:32:50 »
Zoals Mobsine zegt, inderdaad.

Edgy (6.10) geeft bij veel mensen problemen: spitstechnologie die nog niet zo stabiel is. Vooral voor ervaren Linuxgebruikers.

Dapper (6.06) is stabiel en bedrijfszeker, perfect geschikt voor beginnende Linuxers. Wordt ook 3 jaar lang ondersteund (Long Term Support), dus zelfs nog wanneer Edgy allang dood en begraven is....

Vervelend voor je, maar helaas is een schone herinstallatie het beste, met de andere versie dus.

Groet, Pjotr.

Gast

  • Gast
installatie loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/07, 20:26:00 »
Hallo,

heb het zelfde probleem als hierboven beschreven (ACPI: Unable to Locate RSDP).
Wil Ubuntu 6.10 installeren op een Pentium MMX 200 mhz, 128 Mb Ram maar krijg ook steeds deze melding.
Harddisk geherformateerd en installatie met 6.06 LTS willen doorvoeren (zoals hier aangegeven) echter zelfde probleem.
Who can help ?

Mvgr,
yves

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
installatie loopt vast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/07, 20:34:32 »
Hopelijk ik....

Met deze hardwarespecificaties kun je beter kiezen voor Xubuntu 6.06. De Xfce gebruikersschil is aanzienlijk lichter dan Gnome (Ubuntu).

Verder kun je met slechts 128 Mb RAM, beter *niet* kiezen voor installatie vanaf de LiveCD van Xubuntu. Kies de Alternate CD. Dan kun je de RAM volledig inzetten gedurende de installatie.

Tot slot: Pentium 200 Mhz.... dat klinkt als een Pentium I. Mogelijk zul je toch nog lichter willen qua besturingssysteem: ik raad daarvoor DSL aan (Damn Small Linux). Ik heb zelf o.a. een ouwe Compaq met een Pentium I 200 Mhz en 112 Mb EDO-RAM. Daarmee kon ik alleen fijn werken met DSL. De rest is te zwaar.

DSL is overigens te gek! Internetten met Firefox, enorm uitbreidbaar qua programma's. Ouwe, zeer stabiele Linuxkernel. Lid van de Debian-familie, net als Ubuntu. Dus de werking is bekend.

Groet, Pjotr.

cotcot

  • Gast
installatie loopt vast
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/07, 22:21:18 »
Heb je de Alternate install CD al geprobeerd ? Die gebruikt nog de niet grafische methode zoals bij Breezy en is beter dan de gewone grafisch methode. (Heeft bovendien meer mogelijkheden zoals gebruik van LVM of installatie van bootloader op andere locaties dan MBR.)