Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wacom Bamboo  (gelezen 843 keer)

JanVerbiest

  • Gast
Wacom Bamboo
« Gepost op: 2008/06/21, 09:11:38 »
Tot gisteren maakte ik zonder problemen gebruik van een Wacom Bamboo tekentablet in Ubuntu Studio 7.10. Na installatie van een kernelupdate was het gedaan: het tablet wordt niet meer herkend. Opnieuw installeren van de Bamboo leverde helaas ook niets op. Heeft iemand een suggestie?

Wacom Bamboo
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/21, 09:30:03 »
Vorige kernel gebruiken ?

Bij het opstarten op ESC drukken, dan in de Grub menulijst kiezen voor (waarschijnlijk) de derde lijn.
Eens je dan opgestart bent, je menu.lst editen en de default optie op TWEE (2) zetten (ze tellen vanaf nul)
gksu gedit /boot/grub/menu.lst
Paswoord invullen (je ziet niks, da's normaal)
Dan in het begin het regeltje

default 0

veranderen in

default 2

Opslaan en sluiten.
Je hoeft niet te rebooten.  Volgende keer dat je opstart, is dat weer met de oude kernel, waarin het blijkbaar wel werkte.

Probeer verder ook om deze bug te melden op Launchpad !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Wacom Bamboo
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/22, 11:46:50 »
Ik ben blij dat het voor jou werkt, Jan, maar ik wil toch nog opmerken dat je niet eeuwig met een "oude" kernel kunt blijven werken.  Hou bij de updates in de gaten of er geen patch binnenkomt voor dat Wacomtablet, en bij de volgende kernel, moet je goed opletten om te zien of je na de update automatisch opstart met die nieuwe, kijken of het werkt, en dan eventueel weer aanpassen.  Tel dan wel het aantal lijntjes met "Title" vooraan.
Overigens kun je altijd te weten komen met welke kernel je werkt, als je in een commandlijn ingeeft:
uname -a

Enfin, je weet ons te vinden ! :P
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...