Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Wireless uitdaging met 2 wifi routers  (gelezen 6176 keer)

[Opgelost] Wireless uitdaging met 2 wifi routers
« Gepost op: 2009/04/02, 21:53:38 »
Hoi,

Zou graag wat hulp hebben en weten of het uberhaubt mogelijk is.

Wat heb ik: een normaal wireless netwerk bij planet internet met een siemens router ( zo;n grijs kastje). werk allemaal goed. is geconfigureerd met DHCP in de range 192.168.2.x en met WPA.

Wat wil ik: een tweede wireless router ( Zo'n linksys met twee attennes) aan sluiten op de eerste. MAAR met WEP encryptie. Waarom: omdat ik met mijn nintendo ds het internet op wil. De Nintendo ds lite accepteerd ALLEEN WEP. ik wil mijn bestaande netwerk gewoon met WPA behouden.

Moet ik nu een netwerkkabel van de siemens router naar de linksys brengen? Zo ja, waar moet deze dan in, in de WAN of in een normale aansluiting van de LINKSYS. Kan ik dan de DHCP op de linsys aanhouden en op een andere range instellen, bv 192.168.10.x ? Dit omdat de Nintendo natuurlijk een ip nummer op wil halen bij de de linksys router. (Makelijk als er vriendjes komen die ook een DS hebben, dan hoeven ze geen vast ip in te stellen).

Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes,
Eric



« Laatst bewerkt op: 2009/04/04, 16:09:45 door Krommenek1 »

Offline joop905

  • Lid
Re: Wireless uitdaging met 2 wifi routers
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/02, 22:16:23 »
intenet komt binnen op wan van router 1 router 2 is via een lan verbinding gekoppeld aan router 2.
Door lan-lan te koppelen gebruikt router 2 de dhcp server van router 1 en dus dezelfde ip range.
Wel dhcp uitzetten op router 2.


GrJ

Re: Wireless uitdaging met 2 wifi routers
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/02, 22:32:31 »
intenet komt binnen op wan van router 1 router 2 is via een lan verbinding gekoppeld aan router 2.
Door lan-lan te koppelen gebruikt router 2 de dhcp server van router 1 en dus dezelfde ip range.
Wel dhcp uitzetten op router 2.


GrJ

Dus Joop:

Kabel van Lan naar lan aansluiting. Dus NIET in de WAN van de router 2 klopt dat.

Als de DHCP uitstaat op router 2 hoe kan deze dan ip adressen uitegeven? Ik wil alleen draadloos inloggen op router 2

mag router 2 ook een anders SSID hebben, dat maakt het makkelijker om alles uit elkaar te hoduen en op de juiste in te loggen

Groet,
Eric



Offline joop905

  • Lid
Re: Wireless uitdaging met 2 wifi routers
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/02, 22:44:08 »
« Laatst bewerkt op: 2009/04/02, 23:11:29 door joop905 »

[Opgtelost] Wireless uitdaging met 2 wifi routers
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/04, 16:09:10 »
Hoi,

Alles werkt nu.
Bedankt voor de assistentie heren !!!

Greetz,