Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Calibre boeken ebooks probleem  (gelezen 1008 keer)

Offline henkchr

  • Lid
Calibre boeken ebooks probleem
« Gepost op: 2019/11/05, 19:27:54 »
Ik wil boeken toevoegen aan Calibre maar dit lukt me maar niet.   :'( Misschien heeft iemand een idee
hoe ik dit kan oplossen.

Mijn pc is opgedeeld in ubuntu 18.04 en daarnaast windows 7 partitie met adobe.
Calibre draait onder linux.

Nu heb ik een aantal ebooks van Bol.com met urllink.acsm bestanden. Dus met rechten er op.
Ik heb deze boeken wel op een e-reader maar krijg ze niet in Calibre. Ik heb ze wel in adobe op de windows partitie.
Met een usb stick de acsm bestanden overbrengen naar Calibre lukt niet. Dan krijg ik een melding dat boek beveiligd is met dr.m.

PS Ik heb wel een adobe account.

Hoe kan ik dit oplossen ?




Offline BaukeP

  • Lid
Re: Calibre boeken ebooks probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2019/11/06, 14:59:34 »
Er bestaat een plugin voor. Ik geloof dat ik die op de calibre site heb gevonden ... ooit. Gewoon effe zoeken.

Bauke

Re: Calibre boeken ebooks probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/06, 15:26:36 »
Misschien heb je hier wat aan (ken het zelf niet):
https://www.epubor.com/calibre-drm-removal-plugins.html

Re: Calibre boeken ebooks probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2019/11/11, 10:45:07 »
Hai Henk,

Ik geloof dat je schreef dat die boeken er al staan onder Windows.
Die boeken worden standaard ergens op de C schijf opgeslagen. In het Adobe programma kun je zoeken naar de locatie van die bestanden, door Ctrl+E in t typen.
Onthou die locatie.
Zelf wijzig ik die standaard locatie altijd naar mijn Data schijf, zodat ik de boeken altijd heb.

Daarna open ik Calibre met de plugin en volg ik de stappen van die website van Paul, vanaf Part 2.
Je voegt dan dus de beveiligde boeken toe vanaf je schijf en Calibre haalt de beveiliging eraf.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline aartje

  • Lid
Re: Calibre boeken ebooks probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2019/11/11, 11:39:23 »
Ik vraag me af of dit niet tegen de regels van dit forum is, het verwijderen en omzeilen van copieerbeveiligingen.
Ik weet dat het bestaat, maar volgens mij is het tegen de regels om die manieren hier uit te leggen.

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Calibre boeken ebooks probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2019/11/11, 13:33:31 »
Ik vraag me af of dit niet tegen de regels van dit forum is, het verwijderen en omzeilen van copieerbeveiligingen.
Ik weet dat het bestaat, maar volgens mij is het tegen de regels om die manieren hier uit te leggen.

Dat is niet helemaal duidelijk:

In 2014, the Court of Justice of the European Union ruled that circumventing DRM on game devices may be legal under some circumstances, limiting the legal protection to only cover technological measures intended to prevent or eliminate unauthorised acts of reproduction, communication, public offer or distribution.

https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_management#European_Union

Ik denk dat dit impliceert dat een legitieme gebruiker / koper het recht heeft om de content die hij heeft gekocht ook te kunnen gebruiken. Al gaat het dan specifiek over games. Tenslotte gaat het hier, begrijp ik, om door TS legaal gekochte content.

Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Re: Calibre boeken ebooks probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2019/11/12, 07:52:40 »
Het gaat inderdaad om gekochte boeken. Je zou er op zijn minst een nette backup van moeten kunnen maken als koper. Die DRM zit altijd in de weg. Er zijn al nieuwere systemen om epubs te beveiligen tegen illegaal verspreiden op grote schaal. Die zijn vriendelijker voor de gebruiker.

Het lijkt mij eerder dat het illegaal is van de verkoper om de gekochte boeken zo te 'beveiligen' dat een koper ze niet goed kan lezen op zijn eigen apparaat. En dat je überhaupt Windows of playonlinux nodig hebt om gekochte content te kunnen downloaden.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl