Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MPG afspelen  (gelezen 1703 keer)

Lazlo

  • Gast
MPG afspelen
« Gepost op: 2006/08/21, 09:42:12 »
Hallo,

Wanner ik een MPEG wil afapelen crasht X en kom ik in het login scherm terecht. Eerst kon ik ze gewoon afpelen en nu lijk ik wat te missen? Wie kan mij helpen?

Azalin

  • Gast
MPG afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/21, 09:47:59 »
Dit lijkt een grafiusche kaart driver probleem... dat had ik ook met mijn Geforce 2 kaart. Ik had wat zitten rommelen met de drivers, eerst de Nvidia-glx-legacy drivers geinstalleerd, toen de gewone eens geprobeerd en toen toch weer terug naar de legacy drivers. Dat ging dus behoorlijk fout. Plus dat mijn kaart een beetje aan het overlijden was... ik heb uiteindelijk een nieuwe kaart gekocht.

Wat voor kaart heb je? Welke drivers staan geinstalleerd? In welk programma probeer je MPEGs af te spelen? Zijn het MPEG1 of MPEG2 bestanden? Staat in het programma wat je gebruikt toevallig dat het OpenGL moet gebruiken? En zio ja, heb je dan drivers geinstalleerd die dat (goed) kunnen mbt jouw grafische kaart? Wat gebeurt er als je glxgears -printfps doet?

Zo... :) een hoop vragen maar die zijn wel nodig om je probleem te kunnen onderzoeken denk ik zelf.

Lazlo

  • Gast
MPG afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/21, 09:53:44 »
Ik heb een ATI x1300, werkt goed met de laatste officiele drivers van ati. Ik sppelde me filmpjes af met Totem, heb ook geprobeerdin VLC etc., werkt ook niet. Zie nergens staan dat hij een bepaalde driver of iets moet gebruiken. En ik krijg gewoon goed de tandwieltjes te zien.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
MPG afspelen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/21, 13:34:07 »
Mogelijke voorlopige workaround: bij vlc, mplayer, xine ofzo als video output eens "gl" of "gl2" of "x11" gebruiken ipv "xv"
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Lazlo

  • Gast
MPG afspelen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/21, 15:55:59 »
Met X11 lukt het wel goed. Bedankt!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
MPG afspelen
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/21, 16:05:57 »
(Als ik me niet vergis heeft X11 wel verlaagde beeldkwaliteit als je je scherm vergroot. Misschien dus ook eens gl of gl2 proberen)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

artvds2708

  • Gast
MPG afspelen
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/14, 17:26:32 »
Ik heb ook even een vraagje over mpeg.
Hoe kan je van een mpeg2 bestand een mp3 bestand maken ??

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
MPG afspelen
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/14, 17:47:42 »
MPEG2 is een videoformaat en MP3 is een audioformaat
Wil je het geluidskanaal van de MPEG2 video als een MP3 opslaan

of bedoel je MP2 in plaats van MPEG2 ?

Citaat van: Wikipedia
Het MPEG2-formaat (niet te verwarren met MP2, MPEG-1 Audio Layer 2) is voornamelijk ontwikkeld voor het transporteren van digitale kwalitatieve video en audio voor broadcasttelevisie.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

artvds2708

  • Gast
MPG afspelen
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/14, 20:30:02 »
Ik heb wat (gedownloaden) files in mp3gain gelijk gezet qua volume
Alleen geeft hij tijdens het verwerkingsproces aan dat het om een mpeg2 bestand gaat
Kan dit dan een geripte muziekfile zijn van een dvd ?
Hij wordt wel verwerkt door mp3gain, maar als je de disc afspeelt, stopt de disc na een mpeg2 file.
Ik kan via mijn tv zien wat er speelt en wat voor een formaat, en geeft bij de files die mp3gain als mpeg2 aangaf weer dat het een mp2 bestand is.
Wat moet ik noe in hemelsnaam doen om het allemaal gelijk te krijgen als mp3 ???
Graag uitleg.
BVD

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
MPG afspelen
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/14, 22:52:43 »
een nieuw mp3 bestand maken van een mp2 bestand
lame --mp2input mp2bestand nieuw_bestand.mp3

(je moet dan wel lame hebben geinstalleerd via synaptic of apt-get... zoek ernaar met systeem -> beheer -> synaptic pakketbeheer)

achteraf kan je eventueel het mp2 bestand verwijderen als het mp3 bestand werkt, natuurlijk:
rm mp2bestand
of gewoon verwijderen via je locaties browser (nautilus)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

artvds2708

  • Gast
MPG afspelen
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/15, 18:47:45 »
ik ga het proberen, bedankt profox