Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scanner installatie.  (gelezen 8713 keer)

Sam Vimes

  • Gast
Re: Scanner installatie.
« Reactie #25 Gepost op: 2009/03/09, 23:31:17 »
Ik kom hier stom toevallig bij uit, omdat ik ook scanner problemen heb gehad. Als je zo'n beschrijving leest hoe je een product draaiend moet krijgen, dan koop je toch graag een windows licentie! Dit is toch de reden dat Linux nooit echt door zal breken, en ook waarom velen die graag zouden willen, toch afhaken!
Dit ligt niet aan Linux, echter aan de hardwarefabrikanten die geen drivers leveren. Als er toch mensen een open source driver bouwen, zullen ze het niet een twee drie voor elke smaak bouwen. In ieder geval hebben we iets. En helaas, dan is echt makkelijk is anders.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Neemt niet weg, dat mijn stelling hout snijdt. Zolang er zo moeilijk gedaan moet worden om iets eenvoudigs te bewerkstelligen zal het nooit wat worden.
Ben nu zeven jaar bezig, en krijg nog steeds dit soort problemen te verwerken, en met de nieuwste versies van diverse distro's kun je niet eens meer de resolutie van je scherm instellen!!! Hopeloos.

Offline Tico

  • Lid
Re: Scanner installatie.
« Reactie #26 Gepost op: 2009/03/10, 10:54:32 »
Paul, je hebt gelijk. Alright?

De topicstarter wil zijn machine desondanks toch aan de praat krijgen, daarvoor moet hij commando's invoeren. Prima toch?

Sam Vimes

  • Gast
Re: Scanner installatie.
« Reactie #27 Gepost op: 2009/03/10, 15:42:53 »
Paul, je hebt gelijk. Alright?

De topicstarter wil zijn machine desondanks toch aan de praat krijgen, daarvoor moet hij commando's invoeren. Prima toch?

Inderdaad is dat de enigste oplossing. Wat ik bedoelde is, dat, ondanks alle inspanningen van de laatste 6-8 jaar Linux (in het algemeen) nog steeds niet voor "de gewone gebruiker" te gebruiken is, er zal altijd hulp moeten worden ingeroepen van meer ervaren mensen (en gelukkig is de linux-gemeenschap daar goed mee bedeeld), op eigen kracht een systeem aan het werk krijgen is er voor de meesten niet bij, ondanks alle mooie beloften.
Sorry dat ik misschien wat hurkerig overkwam, maar ik ben dan ook behoorlijk gefrustreerd door (zeker de laatste versies van ) Linux.

Re: Scanner installatie.
« Reactie #28 Gepost op: 2009/03/13, 22:37:10 »
Tsja... 't is jammer dat deze scanner niet gaat werken op een  x86_64 bit systeem dus heb ik hem maar weer retour gestuurd!

Heb nu de Epson V30 besteld die heeft wel  x86_64 drivers : http://avasys.jp/hp/menu000000500/hpg000000442.htm

Zal als ie binnen is wel weer hulp van jullie nodig hebben om te installeren. Dank jullie wel voor alle hulp en meedenken!






Een tevreden UBUNTuser

                                                                       


 
Een tevreden UbuntUser.

Re: Scanner installatie.
« Reactie #29 Gepost op: 2009/03/13, 23:11:55 »
hier is nog een 'musing' van iemand over printerdrivers in linux :
http://reformedmusings.wordpress.com/2009/01/17/native-epson-photo-print-drivers-in-linux/
 ;)
hij beweerd dat Brother beter linux drivers verstrekt dan anderen , is dat waar?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 23:14:18 door henke54 »

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
Re: Scanner installatie.
« Reactie #30 Gepost op: 2009/03/14, 18:42:51 »
hoi ik heb zelf een epson all in one
maar met de werkwijze die hier beschreven staat krijg je veel scanners aan de praat.hou deze  in gedachte als je nieuwe printer aangekomen is.wel de juiste driver kiezen die voor jou scanner gemaakt is

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/epson-perfection-2480-photo-scanner/
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Re: Scanner installatie.
« Reactie #31 Gepost op: 2009/03/15, 21:11:02 »
Da's nou ook frappant...tijdens het websurfen zie ik tot mijn verbazing op de site van avasys dat er nĂ¹ wel 64bit drivers beschikbaar zijn voor de Epson V10  heb ik net m'n bestelde scanner geretourneerd,omdat die er toen nog niet opstonden!   :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Er zijn x86_64.rpm en amd64.deb pakketten beschikbaar,welke kan ik het best op een x68_64 systeem installeren?


                                                   http://www.avasys.jp/lx-bin2/linux_e/scan/DL2.do
Een tevreden UbuntUser.