Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen snelkoppeling meer te maken  (gelezen 458 keer)

Offline rietje

  • Lid
Geen snelkoppeling meer te maken
« Gepost op: 2018/05/16, 11:59:12 »
Waarom kan ik geen snelkoppelingen meer maken op bureaublad ?

Zie mijn thread van gisteren.

Kan iemand mij helpen ?

Er is waarschijlijk een koppeleing naar  /usr/bin  verdwenen.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Geen snelkoppeling meer te maken
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/16, 12:07:19 »
Citaat
Zie mijn thread van gisteren.
Leuke zoekopdracht voor de forumlezers!
Je zou dan toch op zijn minst de link naar de bedoelde thread in kunnen voegen.

Offline rietje

  • Lid
Re: Geen snelkoppeling meer te maken
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/16, 12:28:42 »
Sorry, AJJP, maar ik ben niet zo handig met dit soort zaken.
Hierbij mijn vorige thread.

Xubuntu 16.04.1 LTS
Plotseling kan ik 2 snelkoppelingen voor mailaccounts niet meer gebruiken ( voor Gmail en Protonmail). Ik krijg dan de boodschap: "invoer/uitvoerfout".
Een nieuwe snelkoppeling maken gaat wel, maar bij gebruik ervan krijg ik dezelfde boodschap ( invoer/uitvoerfout ).
Ik heb kort hiervoor de browser Chrome ge-installeerd, kan het hier aan liggen? Lijkt mij niet. Ik heb nu maar weer verwijderd.
Tevens heb ik problemen gehad met Firejail en Thunderbird. Firejail ook verwijderd.
Ik zie in  /usr/bin  niets staan over deze 2 mailaccounts, wel Thunderbird die ook normaal werkt.
Hoe krijg ik de snelkoppelingen van genoemde 2 mailaccounts weer in het Bestandssysteem en werkend?
Ik zie trouwens wel dat bij rechtsklikken opde snelkoppeling er staat: "te openen met Firefox". Dit is me nooit eerder opgevallen en hiermee openen de mailaccounts wel. Dus eigenlijk kan ik ermee leven, maar het lijkt me niet de juiste manier.

M.vr.gr.
« Laatst bewerkt op: 2018/05/17, 15:35:32 door rietje »

Offline rietje

  • Lid
Re: Geen snelkoppeling meer te maken
« Reactie #3 Gepost op: 2018/05/17, 13:50:10 »
Weet niemand hier een oplossing voor ? Ook Pjotr niet ?
Er moet toch een reparatie mogelijk zijn in het Bestandssysteem ?  B.v. /usr/bin/  of  /usr/share/ .
Groet,

nahjo

  • Gast
Re: Geen snelkoppeling meer te maken
« Reactie #4 Gepost op: 2018/05/18, 07:59:20 »
Rietje ik gebruik Linux Mint en ik weet niet of je in Ubuntu het programma voorkeurtoepassingen hebt.
Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je snelkoppelingen hebt die normaal openen met chromium en na je probeersel met chrome niet meer werken. Hopenlijk kan je met voorkeeurtoepassingen weer instellen dat je standaard webbrowser chromium of firefox is.


 


Offline rietje

  • Lid
Re: Geen snelkoppeling meer te maken
« Reactie #5 Gepost op: 2018/05/18, 12:02:53 »
Inderdaad Nahjo, het heeft gewerkt.  Eigenlijk eenvoudig, maar je moet er maar aan denken.
Bedankt en een prettig weekend gewenst,