Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie kodibuntu repareren/ herstellen  (gelezen 1312 keer)

Offline Gamer

  • Lid
Installatie kodibuntu repareren/ herstellen
« Gepost op: 2015/10/18, 13:35:00 »
Ik heb gister avond. Op een PC die word gebruikt voor multie media. Kodibuntu geinstalleerd op een ssd. Installatie is goet verlopen en heb daarna meteen het volgende uitgevoerd.
https://sites.google.com/site/computertip/ssd
Met het uitvoeren van die tips zag ik dat er meerdere updates waren bij het inloggen via het terminal venster.
Ik heb getracht deze te installeren volgends http://kodi.wiki/view/Kodibuntu

 3 Upgrading Kodi Media Center
Main page: HOW-TO:Install Kodi for Linux#Upgrading

To update Kodi when a new version is released, just do a general system/package or use the following commands in the terminal (or via SSH):

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade


Note: In some cases where additional packages are required, Kodi will fail to upgrade when using the upgrade commands as above. To install additional packages use the command below:

sudo apt-get dist-upgrade

Tijdens de upgrade kwam een vraag dat er een verschil was met iets. hier kon je andworden om het betreffende onderdeel ver vernieuwen of te behouden, de verschillen laten zien en nog iets. Ik hed gekozen om de verschillen te laten zien. Hij liet zien dat het om verschillende versies van ubuntu ging een aan het einde stond "end"
En ik kon verder niets meer. Het was toen al laat en heb de computer maar uit gezet.

De volgende dag maar weer eens proberen. Heb toen dist-upgrade gedaan. Kreeg toen een melding
"E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem"

Heb dit uitgevoerd en gekozen voor behouden ( N )

Toen opnieuw dist-upgrade gedaan. En kreeg toen een melding dat grup default was aan gepast. En dat klopt wand dat stond bij de te uitvoeren stappen voor een ssd schijf.
Alleen kon ik mijn keuze niet aan passen en of bevestigen. Heb toen maar wat toetsen ingedrukt en na het indrukken van Esc ging hij verder.
Er kwamen nog wel wat fout melding. Maar die raasden zo hard over het scherm dat ik het niet helemaal heb kunnen lezen.
Na het afronden was de pc zo traag dat ik de reset knop maar heb ingedrukt. Ik kon het niet voor elkaar krijgen om hem opnieuw te laten opstarten.

Maar nu als ik opstart kom ik direct in het inlog scherm voor de desktop omgeving inplaats van kodi-tv. Ik had al ontdekt dat je kan switchen. Maar er is een optie verdwenen. Ik had daar eerst Kodi, Lubuntu en Lubuntu Netbook staan. Maar Kodi is verdwenen.
Kan nu dus kodi niet meer starten.

Nu de vraag. Hoe krijg ik het weer voor elkaar om direct in kodi-TV  te komen.

En als her installatie verstandiger is. Hoe moet ik dan de volgende keer updaten zonder al deze problemen.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/18, 13:41:11 door Gamer »

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Installatie kodibuntu repareren/ herstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/24, 10:13:52 »
Ik heb gister avond. Op een PC die word gebruikt voor multie media. Kodibuntu geinstalleerd op een ssd. Installatie is goet verlopen en heb daarna meteen het volgende uitgevoerd.
https://sites.google.com/site/computertip/ssd
Met het uitvoeren van die tips zag ik dat er meerdere updates waren bij het inloggen via het terminal venster.
Ik heb getracht deze te installeren volgends http://kodi.wiki/view/Kodibuntu

 3 Upgrading Kodi Media Center
Main page: HOW-TO:Install Kodi for Linux#Upgrading

To update Kodi when a new version is released, just do a general system/package or use the following commands in the terminal (or via SSH):

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade


Note: In some cases where additional packages are required, Kodi will fail to upgrade when using the upgrade commands as above. To install additional packages use the command below:

sudo apt-get dist-upgrade

Tijdens de upgrade kwam een vraag dat er een verschil was met iets. hier kon je andworden om het betreffende onderdeel ver vernieuwen of te behouden, de verschillen laten zien en nog iets. Ik hed gekozen om de verschillen te laten zien. Hij liet zien dat het om verschillende versies van ubuntu ging een aan het einde stond "end"
En ik kon verder niets meer. Het was toen al laat en heb de computer maar uit gezet.

De volgende dag maar weer eens proberen. Heb toen dist-upgrade gedaan. Kreeg toen een melding
"E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem"

Heb dit uitgevoerd en gekozen voor behouden ( N )

Toen opnieuw dist-upgrade gedaan. En kreeg toen een melding dat grup default was aan gepast. En dat klopt wand dat stond bij de te uitvoeren stappen voor een ssd schijf.
Alleen kon ik mijn keuze niet aan passen en of bevestigen. Heb toen maar wat toetsen ingedrukt en na het indrukken van Esc ging hij verder.
Er kwamen nog wel wat fout melding. Maar die raasden zo hard over het scherm dat ik het niet helemaal heb kunnen lezen.
Na het afronden was de pc zo traag dat ik de reset knop maar heb ingedrukt. Ik kon het niet voor elkaar krijgen om hem opnieuw te laten opstarten.

Maar nu als ik opstart kom ik direct in het inlog scherm voor de desktop omgeving inplaats van kodi-tv. Ik had al ontdekt dat je kan switchen. Maar er is een optie verdwenen. Ik had daar eerst Kodi, Lubuntu en Lubuntu Netbook staan. Maar Kodi is verdwenen.
Kan nu dus kodi niet meer starten.

Nu de vraag. Hoe krijg ik het weer voor elkaar om direct in kodi-TV  te komen.

En als her installatie verstandiger is. Hoe moet ik dan de volgende keer updaten zonder al deze problemen.
Gewoon updaten vanuit Kodi zelf. In ieder geval was er een uppdate knop in XBMC destijds, en kon je je plugins en dergelijke updaten. Ik zou als ik jou was, alles gewoon opnieuw installeren.

Hou de Kodi pagina in de gaten en als er een nieuwe Kodi uitgekomen is, installeer je deze nieuwe versie weer vanaf een DVD of USB.
Om te zorgen dat je je media niet kwijt raakt,  bij elke nieuwe installatie, installeer je kodi op een aparte partitie, of plaats je nog een extra harde schijf erbij (waar je je media naar toe kopieert).


Offline Gamer

  • Lid
Re: Installatie kodibuntu repareren/ herstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/25, 00:19:04 »
In xbmc had ik die knop inderdaat. Maar kan hem in kodi niet meer vinden.
Heb nu de installatie nog een keer opnieuw uit gevoerd. Maar vind dat te veel werk om dat elke keer weer opnieuw toe moeten doen.

Nu zijn er ongeveer 350 systeem uptates beschikbaar en iets van 120 veiligheids updates.
Gezien dat deze htpc ook aan het internet hangt. Vind ik het toch wel belangrijk om die updates uit te voeren. Alleen hoe. Zonder dat de boel weer verknoeid is.

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Installatie kodibuntu repareren/ herstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/25, 23:40:13 »
In xbmc had ik die knop inderdaat. Maar kan hem in kodi niet meer vinden.
Heb nu de installatie nog een keer opnieuw uit gevoerd. Maar vind dat te veel werk om dat elke keer weer opnieuw toe moeten doen.

Nu zijn er ongeveer 350 systeem uptates beschikbaar en iets van 120 veiligheids updates.
Gezien dat deze htpc ook aan het internet hangt. Vind ik het toch wel belangrijk om die updates uit te voeren. Alleen hoe. Zonder dat de boel weer verknoeid is.
Gewoon die commando's invoeren in de terminal
En de update ook niet onderbreken.


dus

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Als je de standaard Lubuntu niets vind, kan je ook een andere Ubuntu installeren.

Daarna kodi installeren door de ppa toe te voegen en dan als een pakket binnenhalen:
sudo apt-get install software-properties-common
sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install kodi