Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wifi: heel goede verbinding met Win, geen verbinding met ubuntu?!  (gelezen 890 keer)

Offline wolfke

  • Lid
Ik had vorige week gratis wifi in een hotel, maar het lukte me niet om verbinding te krijgen via ubuntu (12.04).
Nochtans zag ik dat het netwerk heel goede ontvangst had.
Met Windows had ik direct een goede en snelle verbinding.
Het is niet de eerste keer dat ik zoiets tegenkom.
Thuis heb ik geen enkel probleem met draadloos netwerk in Ubuntu.

Ik dacht ergens op een ubuntu-site tips gelezen te hebben om dit probleem op te lossen of minstens te verminderen, maar ik vind het niet meer terug.
Iemand een idee?

Ik kan het probleem hier nu niet meer veroorzaken.

Offline joop905

  • Lid
Re: wifi: heel goede verbinding met Win, geen verbinding met ubuntu?!
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/12, 20:28:20 »
kijk hier eens naar:

Schakel Bluetooth uit
1.3. Dit heeft alleen betrekking op computers (meestal laptops) die een Bluetooth-chipset aan boord hebben.

Wanneer Bluetooth aanstaat, kan het bij sommige laptops gebeuren dat daardoor de draadloze internetverbinding wordt geblokkeerd. Hetzij bij Wifi, hetzij bij mobiel internet (GSM-dongel).


Bron: https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Schakel-Bluetooth-uit

Offline wolfke

  • Lid
Re: wifi: heel goede verbinding met Win, geen verbinding met ubuntu?!
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/12, 21:33:21 »
oke bedankt, dat waren de tips die ik gelezen had; maar dat zijn wel een heel deel ingrepen (buiten de Bluetooth) waarvan ik in 't geheel niet weet wat ik aan het doen ben.  :-[
« Laatst bewerkt op: 2013/04/12, 21:37:43 door wolfke »

Offline bjeli

  • Lid
Re: wifi: heel goede verbinding met Win, geen verbinding met ubuntu?!
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/14, 15:14:54 »
kijk hier eens naar:

Schakel Bluetooth uit
1.3. Dit heeft alleen betrekking op computers (meestal laptops) die een Bluetooth-chipset aan boord hebben.

Wanneer Bluetooth aanstaat, kan het bij sommige laptops gebeuren dat daardoor de draadloze internetverbinding wordt geblokkeerd. Hetzij bij Wifi, hetzij bij mobiel internet (GSM-dongel).


Bron: https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Schakel-Bluetooth-uit

Ik zal hier ook eens naar kijken. Ervaar hetzelfde probleem. Bedankt voor de link.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline joop905

  • Lid
Re: wifi: heel goede verbinding met Win, geen verbinding met ubuntu?!
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/14, 18:04:01 »
Voor alle duidelijkheid: als de eerste ingreep al voldoende is, dan hoeft u de tweede niet toe te passen.