Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerkknop  (gelezen 977 keer)

Netwerkknop
« Gepost op: 2008/06/20, 17:20:52 »
Hallo

Ik heb op mijn laptop een knop staan waarmee ik mijn draadloze netwerkverbinding kan in- of uitschakelen. In Windows brandde er een lichtje als deze was ingeschakeld. In Ubuntu (versie 8.04) echter werkt dit niet.
Is er een mogenlijkheid om dit lampje te doen branden als de netwerkverbinding aan staat?

Jasper

Offline kihid

  • Lid
Netwerkknop
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/20, 17:28:54 »
Citaat van: Jasper Maes
Hallo

Ik heb op mijn laptop een knop staan waarmee ik mijn draadloze netwerkverbinding kan in- of uitschakelen. In Windows brandde er een lichtje als deze was ingeschakeld. In Ubuntu (versie 8.04) echter werkt dit niet.
Is er een mogenlijkheid om dit lampje te doen branden als de netwerkverbinding aan staat?

Jasper
Bij mijn laptop (Toshiba) werkt het out of the box, dus niets aan hoeven te doen.

Tik eens in Synaptic bij de zoekfunctie het merk van je laptop of iets dergelijks, zo heb ik ook het e.e.a. gevonden voor Toshiba.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Netwerkknop
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/21, 10:43:44 »
Ik heb het gevonden!

Je moet een tekstbestand maken met daarin een regeltje code waardoor de led zal branden.
Maak het bestand 'ipw2200' in de map '/etc/modprobe.d/' en zet het volgende in het bestand: 'options ipw2200 led=1'

De volledige uitleg vindt je hier: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/acpi-support/+bug/26464
Gewoon even rebooten na het aanpassen van het bestand en het lampje brandt! :D

Voor mij werkte het (Acer Travelmate 4000)

Jasper