Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke grafische kaart  (gelezen 1249 keer)

botje69

  • Gast
Welke grafische kaart
« Gepost op: 2008/05/14, 14:07:48 »
Ik heb in mijn pc een ATI Radeon 1250 Express processor zitten. 3D wordt niet ondersteund.
Nu wilde ik een geschikte grafische kaart kopen die het onder Linux goed doet.
Ik had gedacht aan de Club 3D met de Nvidia 8500GT processor. De verkoper vertelde mij dat hij niet geschikt was voor Linux. Nu weet ik echt niet meer wat ik moet gaan nemen.
Hij moet geschikt zijn voor fotobewerking en de grafische omgeving van Linux ondersteunen. Spellen speel ik niet op mijn PC.
Graag advies.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Welke grafische kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/14, 14:11:53 »
Die Nvidia kaart werkt prima in Ubuntu. Die verkoper weet blijkbaar niet zo goed hoe het zit.
Zo goed als iedere Nvidia kaart werkt prima, alleen de allernieuwste en duurste kaarten kunnen voor problemen zorgen.

botje69

  • Gast
Welke grafische kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/14, 20:39:25 »
Bedankt voor je reactie.
Ik dacht ook al dat die "verkoper" er naast zat, maar ik wilde toch graag een bevestiging.
Ik ben nog niet zo zeker van mijn zaak, omdat ik nog maar zo kort met Ubuntu aan de gang ben.

Welke grafische kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/14, 20:58:24 »
grafische kaarten van Nvidia en Intel zijn goed ondersteund

Offline rja

  • Lid
Welke grafische kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/14, 22:31:01 »
Citaat van: Arvid Van Essche
Intel zijn goed ondersteund
Maar intel kaarten, ondersteunen niet zo goed 3d als nVidea.

Hier een link naar de tweakers pricewatch, voor goedkope kaarten.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/517/?currFilters=&orderField=prijs&orderSort=asc

Offline joop905

  • Lid
Welke grafische kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/14, 22:44:32 »
Citaat van: Johanvd
Die Nvidia kaart werkt prima in Ubuntu. Die verkoper weet blijkbaar niet zo goed hoe het zit.
Zo goed als iedere Nvidia kaart werkt prima, alleen de allernieuwste en duurste kaarten kunnen voor problemen zorgen.
+1
grJ.

Welke grafische kaart
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/14, 22:57:08 »
Citaat van: joop905
Citaat van: Johanvd
Die Nvidia kaart werkt prima in Ubuntu. Die verkoper weet blijkbaar niet zo goed hoe het zit.
Zo goed als iedere Nvidia kaart werkt prima, alleen de allernieuwste en duurste kaarten kunnen voor problemen zorgen.
+1
grJ.
+1
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.