Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Google)kalenders: welke goed af te drukken  (gelezen 1085 keer)

Offline Jenske

  • Lid
(Google)kalenders: welke goed af te drukken
« Gepost op: 2014/05/06, 23:11:44 »
Ik gebruik google calendar en gebruik daarbij meerdere agenda's (reservatie van dienstwagen, planning, reizen in functie van mijn werk, inhoudelijke planning, ...). Zo kan ik op een weekoverzicht vlot bepaalde zaken aan of uit schakelen.

Ik kan deze agenda's synchroniseren met mijn smartphone.

Maar, de wijze waarop google kalenders laat afdrukken is bijzonder stroef en laat géén aanpassingen toe. Het meest absurde is wel dat hij bij een afdruk niet systematisch de maandag (of voor mijn part zondag) eerst plaatst.

Ik zoek dus:
  • een mogelijkheid om zo'n google calendars (meervoud!) op mijn manier te layouten en af te drukken
  • als dat, zoals ik verwacht, niet kan, een alternatief systeem dat zowel offline als online beschikbaar is én dat agenda's volledig zoals ik het wil kan afdrukken
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: (Google)kalenders: welke goed af te drukken
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/07, 11:04:02 »
Hallo Jenske,

Het afdrukken van Googe agenda's heb ik niet veel kaas van gegeten, gebruik ze eigenlijk niet meer met uitzondering van wat verenigingsactiviteiten die we op die manier op onze site en in ieders agenda zetten.

Zelf gebruik ik nu Zimbra via mijn host maar ook daar druk ik nooit agenda's van af.

Heb wel een idee voor een workaround: Je kunt je agenda's toevoegen in Thunderbird via twee plugins: de Lightning plugin en de Provider for Google Calendar plugin. Ik schat zo in dat je dan via de instellingen en mogelijkheden van TB ? Lightning wel de afdrukken kunt maken zoals jij ze wilt. http://www.mozilla.org/en-US/projects/calendar/

Offline Jenske

  • Lid
Re: (Google)kalenders: welke goed af te drukken
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/16, 21:04:43 »
Ook TB / Lightning is beperkt in weergavemogelijkheden voor de kalender.

Ik wil als het ware de mogelijkheid om echt helemaal zélf aan te geven hoe ik mijn kalender wil weergeven. Voorbeelden:

-- als mijn werkuren liggen van 4 u tot 14 u, wil ik dat ik per dag deze uren breed (of hoog) kan visualiseren, terwijl de andere daguren er kleiner op staan
-- ik wil zélf kunnen bepalen welke week/maand-dagen ik wél en welke ik niet wil afgedrukt zien of hoe
-- ik wil zélf filters kunnen bepalen die evenementen/afspraken/... weergeven in de uiteindelijke kalender


Het "makkelijkste" -- what's in a name? -- zou zijn dat ik mijn kalender exporteer naar een Calc-sheet, dat dan heel de aanpassing voor mij uitvoert. Maar bestaat er al iets dergelijks? Ik heb nl. al eens een ical-export gemaakt van mijn kalender en ik voel aan dat dit een goede invoermogelijkheid biedt voor een calc-blad, maar het zal redelijk wat programmeerwerk vergen om er een mooie, automatische kalender van te maken.

.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: (Google)kalenders: welke goed af te drukken
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/19, 12:31:36 »
@Jenske

Tsja, dat zijn heel specifieke wensen, kan ik je helaas niet verder mee helpen. Wellicht dat er een ander agenda programma is waar je dit zo specifiek in kunt stellen?