Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox extreem traag na update naar Firefox 29  (gelezen 644 keer)

Offline Marc W

  • Lid
Firefox extreem traag na update naar Firefox 29
« Gepost op: 2014/06/11, 08:33:42 »
Ik heb op een oude machine Bodhi Linux geinstalleerd. Bevalt goed.

Natuurlijk was alles wel een beetje langzaam, het is een ~tien jaar oude PC. Maar sinds de laatste update van firefox webbrowser is dit programma niet vooruit te branden. En ik dacht, je moet wel updaten, anders heb je gevaar van malware. Het gaat om versie 29 van Firefox. Ik heb als alternatief nu Chronium, en dat gaat sneller. Maar daarbij dient wel gezegd te worden dat ik op Chronium geen Add block en No Script heb. En eigenlijk wil ik ook Add block en No Script draaien, en ben ik gewend met firefox te werken dus echt blij ben ik ook niet mer Chronium.

Goed, lang verhaal, maar wat zijn nu mijn vragen:

1. Weet iemand waarom specifiek die update naar 29 zo een invloed heeft op de performance? Kan er iets aan gedaan worden?

2. Weet iemand nog een extreem simpele, snelle browser die toch nog updates heeft tegen malware dingen. (Ik kan natuurlijk ook gewoon weer een oude versie van firefox installeren, maar volgens mij is dat niet veilig, toch?)

Verder heb ik inderdaad ook nog wel een snellere machine, een sneller laptop. Maar deze oude desktop gebruikte ik ook nog af en toe. Oude bak, maar tot voor kort deed hij nog gewoon wat ik er mee wou doen. (Beetje browsen op internet, en informatie lezen (geen filmpjes, gaat niet), studeren, af en toe wat telebankieren.)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox extreem traag na update naar Firefox 29
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/11, 11:13:12 »
Probeer Midori eens?

Re: Firefox extreem traag na update naar Firefox 29
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/11, 11:15:44 »
Midori of QupZilla is inderdaad beter. Ik draai zelf QupZilla op Bodhi op een laptop uit 1999 en dat draait toppie :)

Offline Marc W

  • Lid
Re: Firefox extreem traag na update naar Firefox 29
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/11, 11:39:18 »
Midori crasht op mijn Desktop. Ik zal Qupzilla eens proberen.

Offline Marc W

  • Lid
Re: Firefox extreem traag na update naar Firefox 29
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/13, 18:13:19 »
Inmiddels geinstalleerd, was makkelijk ...:  sudo apt-get install qupzilla
(Ik had eerst de tar ball gedownload van de website en dacht wat moet ik nu doen)

Nog 1 vraag. Zijn er nog manieren om qupzilla nog wat sneller te maken door bijvoorbeeld animaties en zo uit te zetten? Ik gebruik de webbrowser alleen maar om informatie te lezen. En alles wat hip heen en weer beweegt, kost denk ik resources, en ik vind het meestal nog irritant ook. Bij FF heb ik al die spullen afgezet, dus.


Offline jan11000

  • Lid
Re: Firefox extreem traag na update naar Firefox 29
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/13, 19:00:18 »
In chromium zit gewoon als extension, adblock en noscript(heet misschien anders).

Re: Firefox extreem traag na update naar Firefox 29
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/13, 20:04:07 »
In chromium zit gewoon als extension, adblock en noscript(heet misschien anders).

AdBlock zit standaard ingebouwd in QupZilla.

Via de instellingen (Bewerken --> Instellingen) kun je e.e.a. aanpassen, ook dat animaties niet moeten worden afgespeeld bijv.

Offline Marc W

  • Lid
Re: Firefox extreem traag na update naar Firefox 29
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/16, 09:37:08 »
In chromium zit gewoon als extension, adblock en noscript(heet misschien anders).

Chromium? Bedoel je QupZilla?

Ik heb overigens gelezen dat chromium wel add block heeft, maar dat deze minder goed werkt dan de add block extentie van Fire Fox