Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB Hub zorgt voor niet opstarten Ubuntu  (gelezen 767 keer)

Mellow

  • Gast
USB Hub zorgt voor niet opstarten Ubuntu
« Gepost op: 2008/06/05, 20:05:02 »
Enige tijd geleden heb ik Ubuntu onder xp geïnstalleerd. En daar was ik erg tevreden over. Tot een paar dagen geleden Ubuntu weigerde op te starten. Direct na de keuze voor Ubuntu en het aftellen kreeg ik een melding dat de kernel wordt opgestart en daarna helemaal niets.

Ik ben dus dagen bezig geweest om er acher te komen wat het probleem was. Bleek dus uiteindelijk een USB hub te zijn (merk: Digitus). Als ik de USB hub afkoppel tijdens het aftellen start Ubuntu prima op (mijn muis en toetsenbord zijn op de hub aangesloten) en kan ik de hub weer aankoppelen als ik de progressiebalk in beeld krijg. Alles werkt verder prima, maar ik begin dat aan- en afkoppelen nu al zat te worden. Is er iemand die hier een meer permanente oplossing voor weet?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Rob

Mightya

  • Gast
USB Hub zorgt voor niet opstarten Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/05, 20:18:48 »
Citaat van: Mellow
Enige tijd geleden heb ik Ubuntu onder xp geïnstalleerd. En daar was ik erg tevreden over. Tot een paar dagen geleden Ubuntu weigerde op te starten. Direct na de keuze voor Ubuntu en het aftellen kreeg ik een melding dat de kernel wordt opgestart en daarna helemaal niets.

Ik ben dus dagen bezig geweest om er acher te komen wat het probleem was. Bleek dus uiteindelijk een USB hub te zijn (merk: Digitus). Als ik de USB hub afkoppel tijdens het aftellen start Ubuntu prima op (mijn muis en toetsenbord zijn op de hub aangesloten) en kan ik de hub weer aankoppelen als ik de progressiebalk in beeld krijg. Alles werkt verder prima, maar ik begin dat aan- en afkoppelen nu al zat te worden. Is er iemand die hier een meer permanente oplossing voor weet?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Rob
Kijk eens in je bios of je niet eerst boot vanaf usb en daarna hd.
Als dit zo is moet je dat veranderen zodat die eerst boot van je harde schijf.

Groetjes Mightya

Mellow

  • Gast
USB Hub zorgt voor niet opstarten Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/05, 23:10:18 »
Volgens mij boot mijn computer eerst van dvd en daarna harddisk. Ik weet niet eens of mijn computer dat wel kan. Maar ik zal er naar kijken bij de volgende herstart.

Mightya

  • Gast
USB Hub zorgt voor niet opstarten Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/06, 17:26:57 »
Citaat van: Mellow
Volgens mij boot mijn computer eerst van dvd en daarna harddisk. Ik weet niet eens of mijn computer dat wel kan. Maar ik zal er naar kijken bij de volgende herstart.
Is het nog gelukt?

Mellow

  • Gast
USB Hub zorgt voor niet opstarten Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/06, 17:54:17 »
Ik had ook nog wat problemen met mijn cpu cooler dus ben ik het helemaal vergeten. Direct maar even gekeken.
De volgorde van opstarten is:
1 DVD speler
2 Ext device
3 Harde schijf
Ik heb de harde schijf op de tweede plek gezet en de derde optie uitgeschakeld. Maar ook dan start Ubuntu niet op. Alleen als ik de hub afkoppel start Ubuntu. Het is te doen hoor, mijn computer staat vlak naast me en ik kan de hub er wel even uittrekken. Maar ik zou liever hebben dat-ie gewoon opstart.
Heb je nog andere ideeen of iemand anders misschien?