Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Clonezilla  (gelezen 1167 keer)

Offline maxpower

  • Lid
Clonezilla
« Gepost op: 2011/07/04, 14:46:39 »
Hallo ik ben bezig in een netwerk waar meerdere ubuntu installaties worden gedaan, dit zijn allemaal de zelfde comptuers met 1 verschil het formaat van de hardeschijf. Verder is er een hele hoop gecustomized aan ubuntu voor het gebruik. Het idee was om clonezilla te gebruiken wat goed gaat tot het moment dat de slave een kleinere hardeschijf heeft dan de master (partities zijn samen kleiner dan kleinste schijf)..

Dan krijg ik de volgende melding: Failed to create the partition table on the target device: /dev/sda! program terminated!!!


Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen (ik heb overigens expert mode en dan resize functie ook al geprobeert)

Re: Clonezilla
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/07, 08:21:45 »
Volgens mij is het een noodzakelijke voorwaarde voor het klonen dat een partitie niet kleiner mag zijn dan de oopspronkelijke.
Gelijk en groter mag. Kleiner niet.


Offline Ramana

  • Lid
Re: Clonezilla
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/07, 08:36:24 »
Met fsarchiver is het wel mogelijk om naar een kleinere partitie te klonen, mits de hoeveelheid data er op past.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Clonezilla
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/09, 17:23:02 »
kijk is naar Remastersys.. Deze maakt ook een kloon en gooit deze in een iso, dus dan kan je vanaf een CD/DVD makkelijk nieuwe PC's installeren.