Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?  (gelezen 3037 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Al geruime tijd gebruik ik Brasero als brandprogramma. Nou moet ik zeggen dat ik dat geen ideaal programma vind, maar het werkt. Wat ik vervelend vind is dat wanneer je geselecteerde muziekbestandjes nog even wilt beluisteren voordat je ze definitief op je ceedeetje zet hij Totem Mediaspeler opent. Dat kreng neemt veel te veel processorruimte in gebruik! Hoe kun je met Brasero een andere mediaspeler laten openen?

(En nee, die standaarspeler die in Brasero zit is een ramp. Muziekbestanden worden met gigantisch veel ruis afgespeeld, echt een slechte speler. Ze maken mijn boxen nog kapot!).

K3B heb ik ook naar gekeken als brandprogje, maar voorheen wilde die alleen mp3-formaten branden en geen andere....????!! Verder opent die óók Totem Mediaspeler.

Waar in Ubuntu kun je dit soort instellingen veranderen dat wanneer er bij.v audio geopend wordt niet meteen Totem geopend wordt?

Verder nog iemand zeer te spreken over een ander Brandprogje?


p.s. Herkent iemand ook dat wanneer je in Brasero een lijst met nummers brandklaar gemaakt hebt, je vervolgens op Burn klikt en vervolgens in het volgende schermpje het knopje Burn onzichtbaar blijft (grijs) waardoor je er niet op kunt klikken en je de cd dus niet kunt branden? Erg vervelend. Ik moet de sessie dan helemaal afsluiten en vervolgens weer opstarten, alle nummers moeten dan weer opgeladen worden, pffffffffffffffffff....... Erg naar allemaal.....
« Laatst bewerkt op: 2009/02/26, 12:36:40 door Partynoud »

Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/26, 10:20:59 »
Onder Systeem > Voorkeuren > Standaardtoepassingen.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/26, 10:25:29 »
Daar kan ik niets veranderen voor Brasero plus daar staat Rhythm Box Muziekspeler geselecteerd als standaardtoepassing en niet Totem.....

Offline joop905

  • Lid
Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/26, 10:26:31 »
Open Bestandsbeheerder. Bewerken--Voorkeuren--tabblad Media

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/26, 11:40:24 »
Open Bestandsbeheerder. Bewerken--Voorkeuren--tabblad Media

Heb ik gedaan, maar er verandert niets. Totem blijft als hoofdprogramma geopend worden

Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/26, 11:46:13 »
Brandprogramma's waar ik zeer over te spreken ben:

Nero Linux
K3B

Offline joop905

  • Lid
Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/26, 11:47:51 »
probeer dit eens, op muziekbestand rechtermuisknop Eigenschappen-- tabblad Openen met

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/26, 11:59:39 »
probeer dit eens, op muziekbestand rechtermuisknop Eigenschappen-- tabblad Openen met

Had ik al op SMPlayer staan. Op de een of andere manier blijft Totem hét programma wat door Ubuntu automatisch wordt gekoppeld aan softwareprogramma's (als Brasero en K3b).

Wel kan ik naar "Systeem" - "Voorkeuren" - Standaardtoepassingen - Multimedia

Wat heb jij/ hbben jullie daar staan? Ik heb daar Rhythmbox als standaard staan gevolgd door Totem. Maar je kunt ook een aangepaste regel maken. Hoe voer je VLC of Smplayer via de opdrachtregel uit/via die regel daar in dat venstertje uit?

Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/26, 12:00:45 »
VLC in de opdrachtregel: vlc
SMPlayer in de opdrachtregel: smplayer

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Brasero-probleem en andere brandprogjes
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/26, 12:11:56 »
VLC in de opdrachtregel: vlc
SMPlayer in de opdrachtregel: smplayer

Ook geprobeerd, helpt ook niets. Je moet dat toch ergens kunnen aanpassen in Ubuntu???

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/26, 22:15:52 »
Zelfs als ik Totem van het systeem afgooi blijft Brasero om Totem vragen!!! Maar je kunt dat nergens veranderen in Brasero.

Alle mp3-bestanden opent Brasero met totem en wat ik gemerkt heb is dat Brasero alle WMA bestanden opent met MPlayer....???!!!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/26, 22:40:50 »
Ik weet niet of het verstandig is totem te verwijderen uit de gnome-desktop.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/26, 22:46:22 »
Nee, maar wat dan te doen?? Totem wil ik niet meer gebruiken omdat mijn hele pc dan vastloopt, zoveel capaciteit als die slurpt.

Brasero en k3b koppelen automatisch totem aan muziekbestanden. Hoe verander je dat?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/27, 04:43:58 »
Al geruime tijd gebruik ik Brasero als brandprogramma. Nou moet ik zeggen dat ik dat geen ideaal programma vind, maar het werkt. Wat ik vervelend vind is dat wanneer je geselecteerde muziekbestandjes nog even wilt beluisteren voordat je ze definitief op je ceedeetje zet hij Totem Mediaspeler opent. Dat kreng neemt veel te veel processorruimte in gebruik!
Zet in totem eens de visualisaties uit (als je die gebruikt). Mooie effecten hoor, maar ze vreten inderdaad veel processortijd. Zonder die visualisaties opent totem hier heel snel en belast de processor minder dan Firefox met een aantal tabbladen open.

Citaat
Hoe kun je met Brasero een andere mediaspeler laten openen?
Open de bestandsbeheerder (niet die van Brasero, maar Nautilus), rechtsklik op een mp3, kies voor eigenschappen.
Ga nu naar het 4e tabblad en kies een andere speler.

Citaat
(En nee, die standaarspeler die in Brasero zit is een ramp. Muziekbestanden worden met gigantisch veel ruis afgespeeld, echt een slechte speler. Ze maken mijn boxen nog kapot!).
Zet het volume iets lager. Dubbelklik ook eens op het luidsprekertje in je paneel en zorg dat de schuifjes niet boven de 90% staan (ongeveer). Als je alle schuifjes te hoog hebt staan, kan je last krijgen van oversturing (clipping). Dat is de ruis die je hoort waarschijnlijk.
Wikipedia link. (beetje karig, maar de Engelse versie moet het wel wat duidelijker maken.)

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/28, 05:27:35 »
Al geruime tijd gebruik ik Brasero als brandprogramma. Nou moet ik zeggen dat ik dat geen ideaal programma vind, maar het werkt. Wat ik vervelend vind is dat wanneer je geselecteerde muziekbestandjes nog even wilt beluisteren voordat je ze definitief op je ceedeetje zet hij Totem Mediaspeler opent. Dat kreng neemt veel te veel processorruimte in gebruik!
Zet in totem eens de visualisaties uit (als je die gebruikt). Mooie effecten hoor, maar ze vreten inderdaad veel processortijd. Zonder die visualisaties opent totem hier heel snel en belast de processor minder dan Firefox met een aantal tabbladen open.

Citaat
Hoe kun je met Brasero een andere mediaspeler laten openen?
Open de bestandsbeheerder (niet die van Brasero, maar Nautilus), rechtsklik op een mp3, kies voor eigenschappen.
Ga nu naar het 4e tabblad en kies een andere speler.

Citaat
(En nee, die standaarspeler die in Brasero zit is een ramp. Muziekbestanden worden met gigantisch veel ruis afgespeeld, echt een slechte speler. Ze maken mijn boxen nog kapot!).
Zet het volume iets lager. Dubbelklik ook eens op het luidsprekertje in je paneel en zorg dat de schuifjes niet boven de 90% staan (ongeveer). Als je alle schuifjes te hoog hebt staan, kan je last krijgen van oversturing (clipping). Dat is de ruis die je hoort waarschijnlijk.
Wikipedia link. (beetje karig, maar de Engelse versie moet het wel wat duidelijker maken.)

a) Mijn visualisatie in Totem stond al uit!

b) mp3-bestandjes afspelen heb ik al gewijzigd op de manier die je aangaf, maar dan nog blijft Brasero Totem openen!!! (Behalve als het wma-bestanden zijn, dan pakt hij automatisch mplayer...????!!!!
Ik heb zelfs totem v/h systeem afgehaald, maar dan geeft Brasero aan dat Totem niet opgestart kan worden!! Dus met andere woorden: Brasero is op de een of ander manier standaard gekoppeld aan Totem (en mplayer) maar dat kun je niet veranderen!!! Erg irritant allemaal.

c) Die schuifjes lager zetten heb ik al lang geprobeerd, dat helpt echt niks.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/28, 09:14:17 »
Ik heb de indruk dat die koppeling voor het ogenblik ingecodeerd is in Brasero. Het enige wat je kan doen, los van zelf het programma wijzigen en hercompileren, is dit als aandachtspunt melden aan de ontwikkelaars.

Je spreekt over "overal aan allerlei progjes gekoppeld". Waar nog?

Tenslotte moet je je realiseren dat dit nog software in een vroeg stadium van ontwikkeling is. Misschien niet meteen ideaal om nu al als standaard brandprogramma in Ubuntu te zitten.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/01, 13:36:43 »
Ik heb de indruk dat die koppeling voor het ogenblik ingecodeerd is in Brasero. Het enige wat je kan doen, los van zelf het programma wijzigen en hercompileren, is dit als aandachtspunt melden aan de ontwikkelaars.

Je spreekt over "overal aan allerlei progjes gekoppeld". Waar nog?

Tenslotte moet je je realiseren dat dit nog software in een vroeg stadium van ontwikkeling is. Misschien niet meteen ideaal om nu al als standaard brandprogramma in Ubuntu te zitten.

Ik weet wel zeker dat hij ingecodeerd is (zie mijn bericht waarin staat dat wanneer ik Totem verwijder en een bestand open hij nog steeds vraagt om Totem....!!!)

Verder is Totem ook gekoppeld aan K3B (het andere brandprogramma). Als je bijvoorbeeld op data cd maken kiest en je sleept een bestandje naar de te maken cd en je wilt dat bestandje vervolgens afspelen dan opent ie automatisch Totem.....Het lijkt er dus op dat Ubuntu standaard Totem aan allereli software koppelt wat allesbehalve prettig is, TENZIJ je dat ergens kunt veranderen. maar zoals je ziet heeft niemand hier nog een antwoord op kunnen geven (die iets oploste altans). Leoquant gaf trouwens aan dat je Totem beter niet kunt verwijderen volgens mij, dus dat geeft al aan hoe het onderling verbonden zit....

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/01, 13:38:02 »
Ik weet niet of het verstandig is totem te verwijderen uit de gnome-desktop.

Waarom is dat niet verstandig Leoquant?

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/01, 13:43:41 »
Ik heb de indruk dat die koppeling voor het ogenblik ingecodeerd is in Brasero. Het enige wat je kan doen, los van zelf het programma wijzigen en hercompileren, is dit als aandachtspunt melden aan de ontwikkelaars.

Je spreekt over "overal aan allerlei progjes gekoppeld". Waar nog?

Tenslotte moet je je realiseren dat dit nog software in een vroeg stadium van ontwikkeling is. Misschien niet meteen ideaal om nu al als standaard brandprogramma in Ubuntu te zitten.

Waar geef ik dat trouwens het beste aan bij de ontwikkelaars?

Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/01, 13:48:44 »
Via bugs.launchpad.net , of via de optie om een fout te melden in het menu Help.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/01, 14:01:52 »
Citaat
Ik weet wel zeker dat hij ingecodeerd is (zie mijn bericht waarin staat dat wanneer ik Totem verwijder en een bestand open hij nog steeds vraagt om Totem....!!!)
Dan wist je ook al dat hij er niet eenvoudig uit te configureren is. Je gaf nochtans die indruk niet.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/03/01, 15:10:21 »
Er is veel over te doen, over Totem en haar connectie tot de gnome desktop. Net als evolution. Allemaal zooo tricky te verwijderen.
Ze lijkt verbonden met gstreamer, vroeger was dat xine bijvoorbeeld.
tip:
On some distributions totem can be removed easily, but on others the packages are tightly tied to the parent Gnome package.

Citaat
Suggestions on how to disable totem if you can't remove totem:
Rename /usr/bin/totem-video-thumbnailer to /usr/bin/totem-video-thumbnailer.disabled
Rename /usr/bin/totem to /usr/bin/totem.disabled
Rename or Delete the libtotem* files from /usr/lib/mozilla/plugins and /usr/lib/firefox/plugins. Make sure that when you open Firefox and open the location "about:plugins" that there are no totem plugins installed
Delete the files in $HOME/.thumbnails/normal and $HOME/.thumbnails/fail
Remove/Rename/Move the files totem.schemas and totem-video-thumbnail.schemas. Usually, these are found in /etc/gconf/schemas
Remove/Rename/Move totem.desktop. Usually this is found in /usr/share/applications
Run 'update-desktop-database'. You may have to run this as root
« Laatst bewerkt op: 2009/03/01, 15:13:15 door leoquant »

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Hoe verander je dat Totem overal aan allerlei progjes gekoppeld is?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/03/01, 15:38:50 »
Citaat
Ik weet wel zeker dat hij ingecodeerd is (zie mijn bericht waarin staat dat wanneer ik Totem verwijder en een bestand open hij nog steeds vraagt om Totem....!!!)
Dan wist je ook al dat hij er niet eenvoudig uit te configureren is. Je gaf nochtans die indruk niet.

Nee, dat wist ik niet in de hoop dat iemand misschien een oplossing hiervoor had. Wat ik al zei, Totem zit door het syteem verweven, dus moest hij dan ook ergens weg te halen zijn. Maar zoals Leoquant aangeeft gaat dat helaas niet zo makkelijk...