Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Provincie Groningen wil wel praten n.a.v. voorbeeld stad München.  (gelezen 2814 keer)

Beste mensen,
Naar aanleiding van een stukje in een Engelstalig linuxtijdschrift bij het aflopen van windows xp hebben we de provincie Groningen een mailtje gestuurd of zij, net als de stad München bereid zouden zijn hun inwoners te helpen de stap naar een goed, veilig en gratis besturingssysteem te maken.
(mooie kreet: Laat de ramen rammelen in Groningen)

Daarop is nu een licht positieve reaktie gekomen!
Hebben jullie ideeën hoe dit verder aan te pakken?

Momenteel is een vraag hoeveel mensen we denken van een alternatief te kunnen voorzien. Ik weet niet hoeveel procent er nog XP draait in NL en dus ook niet in Groningen.
Naast XP-gebruikers zouden wellicht ook windows 7 en misschien zelfs 8 gebruikers baat kunnen hebben bij een alternatief.
Zijn er ondersteuners in de provincie Groningen die (lokaal) zouden kunnen helpen in buurthuizen, bibliotheken, of bij de 'klant' thuis?

Met vriendelijke groet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Provincie Groningen wil wel praten n.a.v. voorbeeld stad München.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/08, 14:50:20 »
Goed initiatief!   :)

Voor XP-gebruikers zou je deze campagne-webstek kunnen gebruiken:
www.linuxtips.me

Bij machines met Windows 7 en 8 kun je beter Ubuntu 14.04 of Xubuntu 14.04 aanraden (of, einde van deze maand: Linux Mint 17).

Re: Provincie Groningen wil wel praten n.a.v. voorbeeld stad München.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/08, 15:44:41 »
Ik kan helpen in buurthuizen, bibliotheken en/of bij de klant thuis. Tevens ben ik wel beschikbaar voor workshops voor overstappers en/of het geven van presentaties voor overstappers.
Op de chat te vinden als debiantux