Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scherm (acer) werkt niet  (gelezen 956 keer)

jeroens

  • Gast
scherm (acer) werkt niet
« Gepost op: 2007/12/20, 22:08:53 »
hallo mijn scherm een acer al1716 geeft aan dat er een ongeldig formaat is. ik kan linux wel gebruiken, maar er gaat de hele tijd zo'n irritant bericht over mijn scherm, bij de instellingen voor je monitor staat de al 1716 er niet tussen de 1714 en 1715 wel maar 16 niet. ik heb geen internet omdat ook m'n draadloze netwerkkaart niet wordt gepakt door linux.

alvast bedankt voor de hulp.

scherm (acer) werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/21, 00:59:41 »
Probeer internet via draad te krijgen, en zo de restricted drivers voor je draadloze netwerkkaart te krijgen. Dan ben je al een heel stuk verder ;)
Op de chat te vinden als debiantux

jeroens

  • Gast
scherm (acer) werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/21, 13:23:21 »
ok ik heb internet, maar waar vind ik die drivers

scherm (acer) werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/21, 14:00:58 »
Ik zit nu in Xp (oeps...), dus het kan fout zijn wat ik nu zeg. Bij systeem -> beheer (of voorkeuren) kan je aangepaste stuurprogramma's selecteren. Het is een groen pictogram ;) Als je kaart daar niet tussen staat, denk ik dat je kaart al is geinstalleerd. Maar dan heb je thuis waarschijnlijk beveiliging (WPA, WEP en/of macfiltering) en kan je daarom niet op het internet.

Maar heb je iets meer info over je netwerkkaart (draadloze)? Dan kunnen we kijken of die ondersteund wordt door linux.

En voor je monitor, is hier: http://list.driverguide.com/list/LINUX/company17/index.html niks te vinden?
Op de chat te vinden als debiantux

jeroens

  • Gast
scherm (acer) werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/21, 15:58:22 »
m'n monitor werkt nu perfect, maar er word nu aangegeven dat mijn videokaart(pov nvidia 7600gt) niet werkt, en dat er een 'restricted driver'nodig is. de vraag is waar kan ik die downloaden?

scherm (acer) werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/21, 16:58:03 »
Systeem -> Beheer -> Beperkt Ondersteunende stuurprogramma's?

Anders even zoeken in synaptic op nvidia-glx en dan bovenstaande opnieuw proberen.