Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp  (gelezen 4647 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Gepost op: 2009/04/11, 23:09:04 »
Heb zopas uswsusp willen installeren in UBUNTU 8.04.
Eerst uswsusp ophalen.
Daarbij kreeg ik al enkele taalfouten voorgeschoteld.
Maar bij het standaard maken begon de pret pas goed. Nauwelijks nog Nederlands, echt beneden alle peil.

Als ik kan meewerken om dergelijke teksten lees-en verstaanbaar te maken: ik maak daar graag wat tijd voor. (Ik weet ook niet of ik op deze plaats op het  forum daarvoor op het juiste adres ben)

N.B. Het is wel de eerste keer dat ik zoveel fouten op 1 pag. tegenkom.

Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/11, 23:43:26 »
Dit topic hoort bij "Vertalingen" omdat het hier om de vertaling van Engels naar Nederlands gaat, zover ik weet ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/12, 01:48:25 »
Gaat het om de vertaling van het pakket zelf of staan er zoveel fouten in onze documentatie?
Of staan die fouten ergens anders?
Het is mij in ieder geval niet helemaal duidelijk :)

Offline Jakke5

  • Lid
Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/12, 10:09:04 »
Die fouten verschijnen, zoals ik schreef, bij de installatie (of poging daartoe) van uswsusp (dus in het venster van de terminal). Het is een (z)ware mix van taal- en spelfouten. In de documentatie krioelt het trouwens ook van de spelfouten, en de spelfouten op de verschillende fora zullen we maar met de mantel der liefde bedekken.
Blijkbaar gaan spelling en omgaan met een computer niet goed samen.

Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/12, 10:19:48 »
Ik weet het, Jakke5. Het is erg slecht gesteld met vertalingen. Ik ben werkzaam als lid van het vertaalteam, mede omdat ik dit niet langer meer kon aanzien. Voor 9.04 heb ik aardig wat verbeterd, maar het is nog niet genoeg. Graag zou ik verder willen, maar de permissie daarvoor ontbreekt nog.

Wat de documentatie betreft: ik heb meerdere malen bepleit voor een documentatie die voldoet aan het Standaardnederlands, maar de prioriteit daarvoor is te laag.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/12, 11:57:29 »
Ik weet het, Jakke5. Het is erg slecht gesteld met vertalingen. Ik ben werkzaam als lid van het vertaalteam, mede omdat ik dit niet langer meer kon aanzien. Voor 9.04 heb ik aardig wat verbeterd, maar het is nog niet genoeg. Graag zou ik verder willen, maar de permissie daarvoor ontbreekt nog.

Wat de documentatie betreft: ik heb meerdere malen bepleit voor een documentatie die voldoet aan het Standaardnederlands, maar de prioriteit daarvoor is te laag.

Wat voor permissie ontbreekt? Van wie?

Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/12, 12:23:17 »
Ik heb een plan samengesteld om leden voor het vertaalteam aan te nemen en te evalueren. SWAT zou daarnaar kijken, maar dat komt er elke keer niet van. De release van Jaunty komt steeds dichterbij...
« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 16:10:39 door Cumulus007 »

Offline Drummies

  • Lid
Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/12, 13:22:50 »
Ik heb een plan samengesteld om leden voor het vertaalteam aan te nemen en te evalueren. SWAT zou daar naar kijken, maar dat komt er elke keer niet van. De release van Jaunty komt steeds dicchterbij...

is genoteerd op het besloten forumondereel Cumulus007,en we proberen op deze manier je voorstel opnieuw onder de aandacht te brengen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/12, 16:04:42 »
Hoe bedoel je, drummies?

Offline Drummies

  • Lid
Re: taalvauden bei uidlech bei ienstalasie uswsusp
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/12, 17:56:39 »
om jouw plan de aandacht te geven die het verdient heb ik dit kenbaar gemaakt in het besloten forumonderdeel
Swat heeft het op het ogenblik erg druk,en in een reactie of er misschien ook door een ander die toestemming kan worden gegeven

vindt dat je bijzonder goed werk doet voor de community,en hoop eigenlijk dat je door deze actie/reactie positief gestemd blijft

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011