Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: element van de werkbalk is plotseling verdwenen  (gelezen 810 keer)

element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Gepost op: 2014/11/22, 16:26:05 »
Wie wil me even adviseren:
Van de werkbalk (Xubuntu) is plotseling  de indicator voor de internetverbinding verdwenen  (de "boogjes" bij draadloze verbinding en de "pijltjes bij kabelverbinding)

Herstellen via "nieuwe elementen toevoegen" kan niet, die keuze is er niet.  Hoe kan ik het dan wel doen?

Bij voorbaat dank voor advies.

Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/22, 17:20:25 »
sudo apt-get install xubuntu-desktop

Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/23, 02:12:16 »
code: sudo apt-get install xubuntu-desktop  uitgevoerd.
Computer opnieuw gestart, geen resultaat.

Offline jan11000

  • Lid
Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/23, 08:30:21 »
Muis op een lege stuk balk houden,
dan rechter muis klik,
dan panel(in het engels),
dan "add new items",
dan heb je de keuze om toe te voegen.
(xfce4-indicator-plugin), indicator-plugin is de naam.

Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/24, 05:36:17 »
jan 1100: dat is nu juist het probleem: dat kan niet in Xubuntu.
Of ik moet het chronicsh over het hoofd zien..... (ik heb al tig keer het lijstje van toevoegingen nagekeken)

Offline jolo

  • Lid
Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/24, 06:15:27 »
Check in Xubuntu' menu Alle instellingen, naar beneden scrollen, in Systeem > Sessie en opstart tabblad Toepassing autostart of Netwerk (Uw netwerkverbindingen beheren) is gevinkt.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/25, 22:00:12 »
De tip:
Check in Xubuntu' menu Alle instellingen, naar beneden scrollen, in Systeem > Sessie en opstart tabblad Toepassing autostart of Netwerk (Uw netwerkverbindingen beheren) is gevinkt.

Dat heb ik nagekeken: staat aangevinkt

Offline EZ-man

  • Lid
Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/25, 22:15:30 »
Van de werkbalk (Xubuntu) is plotseling  de indicator voor de internetverbinding verdwenen  (de "boogjes" bij draadloze verbinding en de "pijltjes bij kabelverbinding)
Herstellen via "nieuwe elementen toevoegen" kan niet, die keuze is er niet.  Hoe kan ik het dan wel doen?

Er bestaat een bug-rapport over dit onderwerp: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xfce4-panel/+bug/1302462 (ingediend op: 2014-04-04).

Affects                                        Status                 Importance                   Assigned to               Milestone
xfce4-panel (Ubuntu)             Confirmed           Critical                      Unassigned

"Following the latest Xubuntu 14.04 updates, the network icon disapperead from the xfce panel.
 I tried the workaround mentioned on https://wiki.ubuntu.com/Xubuntu/Roadmap/Specifications/Trusty/Gtk3Indicators  ( As a workaround, put "INDICATOR_ALLOW_NO_WATCHERS=yes" in /etc/environment and reboot) but it didn't fix anything.

I can bring the icon into the panel by running "sudo nm-applet", unfortunately this still isn't functional since any interactive dialog needed by NetworkManager (for example a wifi password dialog) will never display, and therefore connecting will fail.
"

Offline Tom

  • Lid
Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/25, 22:55:12 »
Muis op een lege stuk balk houden,
dan rechter muis klik,
dan panel(in het engels),
dan "add new items",
dan heb je de keuze om toe te voegen.
(xfce4-indicator-plugin), indicator-plugin is de naam.

(Aanwijzer-invoegtoepassing) heet dat ding in Xubuntu bij nieuwe elementen toevoegen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: element van de werkbalk is plotseling verdwenen
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/26, 16:04:20 »
(Aanwijzer-invoegtoepassing) heet dat ding in Xubuntu bij nieuwe elementen toevoegen.

Tom: ik zou nooit en te never erop gekomen zijn... Hoe komt dat , ben ik te stom?
MAAR: jij hebt volkomen gelijk: DIT IS DE OPLOSSING!!!
Dank!

We zullen het er maar niet over hebben hoe dit probleem tot gekomen zou kunnen zijn.....
« Laatst bewerkt op: 2014/11/26, 16:07:36 door T.W. van den Haak »