Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: webcam Acer laptop  (gelezen 1354 keer)

Bassos

  • Gast
webcam Acer laptop
« Gepost op: 2007/05/01, 14:52:44 »
Hallo,

ik heb een laptop met een geïntegreerde webcam. Je weet wel die zit boven het tft scherm. Alleen nu kan ik binnen Ubuntu helemaal niks vinden waar ik kan testen of de webcam het doet. Niet dat ik hem zo vaak gebruik, maar ik wil gewoon weten of het werkt.

Kan ik dat ergens zien/testen binnen Ubuntu?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
webcam Acer laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/01, 14:55:57 »
programma camorama kan je proberen.. zal je waarschijnlijk nog wel moeten zoeken/installeren via Toepassingen -> Installeren/verwijderen
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Bassos

  • Gast
webcam Acer laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/01, 15:03:34 »
De webcam doet het inderdaad. Alleen kom ik er nu achter dat de kleuren niet kloppen, blauw met paars enzo. Dit is overigens ook als ik een video afspeel. Ik ga er van uit dat dit met mijn videokaart te maken heeft, of niet? En wat is het en hoe kan ik zorgen dat het beeld weer goed is?

Bassos

  • Gast
webcam Acer laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/01, 15:52:17 »
Ik zal dit topic sluiten, want mijn probleem met de webcam is opgelost. Voor het nieuwe probleem met de driver zal ik een nieuw topic openen.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
webcam Acer laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/01, 21:22:10 »
@Bassos
Het volgende zou kunnen helpen, heeft mij in ieder geval geholpen.
Citaat
The following here might work for some peoples setup, but for me it does not work and makes the image have a blue colour to it all and does not look natural.

Tune the gspca module loading
Quote:


    sudo gedit /etc/modprobe.d/options


Add the following to the file:
Quote:


    options gspca force_rgb=1


Save and Close.
Zie ook http://southernvaleslug.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=25&forum=2&post_id=27#forumpost27