Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sneltoetsen staan ineens linksboven?!  (gelezen 1356 keer)

Offline wolfke

  • Lid
sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Gepost op: 2011/07/07, 13:28:12 »
Ikdenk dat vanaf een update, ineens de sneltoetsen (minimaliseren/ maximaliseren/ sluiten) staan u linksboven bij alle pragramma's ipv rechtsboven.
Zou dit bewust gedaan zijn?
en hoe moet ik dat terug normaliseren? (ubuntu 10.04)

Offline ThomasN

  • Lid
Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/07, 13:43:52 »
Voor zover ik weet staan deze knoppen vanaf 10.04 standaard linksboven. Gebruikte je hiervoor nog een oudere versie van Ubuntu? Het ziet er ― zeker sinds de invoering van het global menu ― niet naar uit dat deze knoppen in een volgende Ubuntu weer terug worden verplaatst, dus je zou kunnen proberen eraan te wennen. Na een paar weken gaat je muis al vrijwel automatisch naar de linkerbovenhoek als je een venster wil sluiten.

Als je er niet aan kan wennen, is via de link hieronder te vinden hoe je de knoppen weer naar rechts kan verplaatsen.

http://www.howtogeek.com/howto/13535/move-window-buttons-back-to-the-right-in-ubuntu-10.04/

Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/07, 15:14:07 »
Misschien een andere thema?
Kijk eens bij systeem, voorkeuren, uiterlijk.
Bij de ene thema staan ze links en de andere rechts.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/07, 16:19:11 »
In de config-editor links kiezen apps dan naar metacity dan general dan krijg je rechts weer een rijtje kies daar button_layout daar kun je de indeling veranderen.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........


Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/08, 12:42:23 »
Dat hoort zo met de nieuwste Ubuntu's, gewoon een kwestie van wennen, daarna wil je niks anders meer!

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/08, 12:51:36 »
+1

Werk zelf met Ubuntu en veel klanten met Mac dus heerlijk gewoon lekker alles links ;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/08, 13:02:11 »
Het heeft wel voordelen omdat belangrijke functies van het systeem (de dash in Unity en het globale menu in klassiek) links bovenin zitten. Dan ben je dus na het sluiten van een venster met een minimale muisbeweging bij de linker bovenhoek. Het beste is dus inderdaad om er mee te leren werken. Dan zul je zien dat het je na een tijdje koud laat. Heb in Ubuntu altijd met de knopjes links gewerkt, in Kubuntu zitten ze weer rechts en het is me om het even.

Offline wolfke

  • Lid
Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/08, 17:07:50 »
bedankt, als ik weet dat het normaal is zal ik me wel aanpassen.
ik dacht dat het een gevolg was van een softwareaanpassing waar een deeltje van mislukt is,
Het was niet zo bij de install van 10.04, vandaar...

Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/08, 18:50:15 »
bedankt, als ik weet dat het normaal is zal ik me wel aanpassen.
ik dacht dat het een gevolg was van een softwareaanpassing waar een deeltje van mislukt is,
Het was niet zo bij de install van 10.04, vandaar...
Het is naar links gezet met de gedachte dat in Ubuntu de menu's om programma's te openen en dergelijke aan de linkerkant zitten.

Re: sneltoetsen staan ineens linksboven?!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/08, 19:37:25 »
En omdat menigeens muiscursor zich ook dikwijls aan de linkerkant van het scherm bevind...