Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox en een upgradeschijf naar een nieuwer systeem  (gelezen 552 keer)

Offline noel2

  • Lid
firefox en een upgradeschijf naar een nieuwer systeem
« Gepost op: 2016/08/13, 11:55:48 »
Dag , een vriend van mij draaide nog altijd Ubuntu 10.04  ,   had wat problemen met Firefox , verwijderde die uit de synaptic  en kon die niet  meer herinstalleren in de Synaptic ,  er is steeds sprake van dat firefox niet indentificeerbaar is  . Ik heb  geprobeerd om op te waarderen naar 12.04   via  synaptic  ook via de terminal. ,maar ook dat lukt niet,denk dat ik  best gewoon  een nieuw systeem erop zet  , vraag is of er nog net als vroeger gewerkt wordt met een opstartschijf  die je kan aanvragen.
 Dank bij voorbaat   Noël
« Laatst bewerkt op: 2016/08/13, 12:00:31 door noel2 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: firefox en een upgradeschijf naar een nieuwer systeem
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/13, 12:12:57 »
10.04 kun je niet meer gebruiken, want deze wordt niet meer geupdate.
Dus je kunt ook geen software installeren, omdat de server niet meer bestaat.

Ga naar de nieuwere versie, 16.04

En als je niet op tijd update naar de nieuwere versie, dan ben je heel onveilig bezig.
Elke dag komen er veiligheids updates, dus je pc staat open naar het internet hierdoor, en is niet meer beveiligd.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: firefox en een upgradeschijf naar een nieuwer systeem
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/13, 12:22:41 »
vraag is of er nog net als vroeger gewerkt wordt met een opstartschijf  die je kan aanvragen.
 Dank bij voorbaat   Noël

Hoi Noël,

Dat met die opstartschijven is helaas gestopt. Maar als je één van de steunpunten (kaart, dubbelklikken om in te zoomen) vraagt of ze een schijf of USB stick voor je maken zullen ze dat wel doen, hoor. Alleen dan niet kosteloos meer.

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021