Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?  (gelezen 10472 keer)

[Opgelost] Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Gepost op: 2014/12/20, 21:07:11 »
Beste mensen,
het viel me op dat onze Q&A plots verdwenen is, zonder toelichting.
Hoe is het hiermee gesteld?

« Laatst bewerkt op: 2014/12/28, 21:19:40 door Stefan de Vries »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/20, 21:13:28 »
Das een goeie vraag... Heb daar zelfs als Webteam-lid niks over gehoord.

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/20, 21:17:15 »
Ik had niet lang geleden op IRC gebrainstormd dat misschien zoals @askubuntu
ook @vraagubuntu gestart kon worden om dit te promoten.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/20, 21:18:09 »
Ik ben het er op zich mee eens dat de site niet zo goed werkte, maar ik vind het niet netjes dat deze zonder overleg met de gebruikers zomaar offline gehaald is. Daarnaast zijn alle vragen en antwoorden nu verdwenen, terwijl mensen veel tijd in het beantwoorden van alle vragen hebben gestoken.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/20, 21:27:36 »
is beter zo, je zat een beetje in je eentje te rommelen. Voor de punten deed ik  het in ieder geval niet. Zaten er zaken tussen die er met kop en schouders tussen uit staken? Dat is misschien voer voor archeologen.

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/20, 21:28:05 »
Ik ben het er op zich mee eens dat de site niet zo goed werkte, maar ik vind het niet netjes dat deze zonder overleg met de gebruikers zomaar offline gehaald is. Daarnaast zijn alle vragen en antwoorden nu verdwenen, terwijl mensen veel tijd in het beantwoorden van alle vragen hebben gestoken.

Zonder overleg van de gebruikers inderdaad, maar dus ook zonder overleg binnen de teams...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/20, 22:24:19 »
Volgens mij is de server plat gegaan vanavond, mogelijk een crash?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/20, 22:26:51 »
Volgens mij is de server plat gegaan vanavond, mogelijk een crash?

Dat verklaart niet waarom de pagina van Vraag en Antwoord met de hand bewerkt is door de tekst "door lage belangstelling is het offline" toe te voegen door het Serverteam.

Offline PKing

  • Lid
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/20, 22:29:21 »
Ik had wel een tijdje verbindingsproblemen.....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/12/20, 22:31:28 »
Ik had wel een tijdje verbindingsproblemen.....

http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87210.msg936835#msg936835

Of een downtime moet ineens een automatische handmatige edit triggeren, in dat geval kan de downtime de oorzaak zijn.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/12/21, 11:15:05 »
t verklaart niet waarom de pagina van Vraag en Antwoord met de hand bewerkt is door de tekst "door lage belangstelling is het offline" toe te voegen door het Serverteam.
Het was een reactie van mij, zonder controle, je hebt hierin gelijk.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/12/21, 15:58:31 »
Ron, dat is een ondoordachte actie. Verklaar alleen niet wie het offline gezet heeft. Of jij moet dit ook gedaan hebben?
Dat kan ik niet eens, als lid van het forum-team heb ik alleen moderator rechten.
Dit kan (volgens mij) alleen iemand met alle rechten op de server.
Het zal ongetwijfeld overlegd zijn binnen een team ...............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/12/21, 16:13:10 »
Een aanbeveling :  Tweakers.net vertelt uitgebreid wat er aan wijzigingen  is uitgevoerd op de site. Zeer lezenswaardig:   
   http://tweakers.net/plan/811/development-round-up-iteratie-61.html

Dat is vermoedelijk niet voor ons weggelegd ... alle zeilen staan vermoedelijk al bij. Een beetje mededogen is op z'n plaats.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #13 Gepost op: 2014/12/21, 18:39:22 »
Okee, maar je hebt wel de tekst gedaan.
Huh ?
Welke tekst dan, ik kan alleen in forum berichten ingrijpen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #14 Gepost op: 2014/12/21, 18:48:02 »
dit dus.
Dan begrijpen wij elkaar verkeerd, die opmerking van mij ging over mijn eerste reactie, op een bericht van Vistaus........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #15 Gepost op: 2014/12/21, 20:08:23 »
Inhoud van de website kan alleen door het Webteam en Serverteam worden aangepast, met hier en daar limitaties voor het Webteam. De pagina van Vraag&Antwoord is daar één van: alleen het Serverteam heeft de juiste rechten om die aan te passen en heeft dat in deze ook gedaan, zo is te zien in de revisiegeschiedenis van die pagina.

Tja, overlegd... dan wel alleen binnen het Serverteam, blijkbaar, want als Webteam-lid was ik niet op de hoogte en zo te lezen verschillende gemeenschapsleden ook niet. Ook niks over terug te vinden in het log van de gemeenschapsraad, dus ook zij waren waarschijnlijk niet op de hoogte. Dus het overleg was dan wel erg beperkt.

Hopelijk is het zo wat duidelijker voor jullie hoe de vork in de steel zit :)
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 20:10:04 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #16 Gepost op: 2014/12/21, 20:35:51 »
Nou, duidelijker of niet...........geen overleg over deze vind ik zeer kwalijk.

Je weet niet eens of het server team dit heeft overlegd onderling, en trouwens, al zouden ze dat gedaan hebben, dan moet daar gewoon een melding van komen.

Men kan toch niet zomaar iets sluiten omdat er geen belangstelling is.........en zoals ik al eerder schreef, alle berichten van de leden zijn nu gewoon weg.
Lekker! Dat wordt dan zo maar eventjes beslist.
Hoezo, democratie of zo, waar de meeste van hier altijd zo op roepen?

Het spijt me geweldig, maar ik wil gewoon hier notie van hebben van wie dan ook wie dit beslist heeft. Laat mij eenmaal raden.....
Had jij er zoveel aan bijgedragen dan, dat je nu zo hard loopt te roepen en de verontwaardigde loopt uit te hangen? Zo niet, een paar toontjes lager graag.

Inhoudelijk: er zaten geen bijdragen van mij bij, maar ik kan me voorstellen dat de inhoud wellicht dusdanig verouderd was, dat verwijdering noodzakelijk was. Bij grote veroudering heeft overleg vooraf met de bijdragers, ook geen zin. Dat vertraagt alleen maar, en voegt niets toe.

Zo'n grote schoonmaakactie hebben we indertijd (in 2007) ook moeten uitvoeren met de eerste documentatieploeg, waar ik toen de "leider" van was. Verouderde teksten moeten gewoon zo snel mogelijk weg, want ze zaaien verwarring.

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #17 Gepost op: 2014/12/21, 21:40:01 »
@Pjotr: Verouderd viel wel mee. Er was activiteit doordeweeks, nieuwe vragen die gesteld werden en er kwamen ook antwoorden op. Forumactiviteit was hoger, maar het was verre van "verouderd" en "lage belangstelling" in mijn ogen; ik zag de activiteit ietsjes toenemen in vergelijking met eerder dit jaar. Zal ook komen omdat we Vraag&Antwoord op de Ubuntu-NL sociale media promootten de laatste tijd.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/21, 21:41:47 door Vistaus »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #18 Gepost op: 2014/12/21, 22:40:29 »
Het was natuurlijk een test (dacht ik), als de test dan is afgelopen, dan  ...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #19 Gepost op: 2014/12/21, 22:52:20 »
Het was natuurlijk een test (dacht ik), als de test dan is afgelopen, dan  ...........

Goed punt. Maarja, was dan wel netjes geweest natuurlijk als het even van te voren was aangekondigd, al was het maar binnen de teams. Dat kun je denk ik niet met me oneens zijn of wel? ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #20 Gepost op: 2014/12/22, 11:27:17 »
Jammer dat we van de gene die dit heeft gedaan, geen enkel antwoord krijgen. Maar ik had niet anders verwacht...
Ik herhaal: heb jij er zelf zoveel aan bijgedragen dan? Zo niet: hou eens op met stoken en verdachtmakingen rondstrooien. Misselijk gedoe.

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #21 Gepost op: 2014/12/22, 16:56:31 »
Klopt verdachtmakingen etc heeft totaal geen zin.
Ooit al eens afgevraagd waarom er zoveel goedbedoelende hardwerkende teamleden stoppen na een tijd?
Ik probeer positief te denken tot het tegendeel bewezen is.

Ik stel voor om gewoon even contact op te nemen met het beheer team beheer at lists.ubuntu-nl punt org en te vragen naar de exacte reden, en wqqr dit eventueel bekendgemaakt is.
of weet iemand wie momenteel de teamleden zijn want ik vind dit niet direct terug.

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #22 Gepost op: 2014/12/22, 20:13:55 »
Ja, of het 'die ene' was of niet, daar moeten we inderdaad niet over speculeren. Maar dat het het Serverteam was, siegi, dat staat 100% vast omdat ik dat zoals ik al eerder zei terugzie in het wijzigingslog van de Vraag&Antwoord-pagina. Ik ben Webteam-lid dus ik kan het log inzien ;) Het tegendeel is dus in ieder geval qua team bewezen, maar qua persoon dus nog niet.

Lijst van teamleden kun je vinden op onze Teamleden-pagina: http://www.ubuntu-nl.org/gemeenschap/teams/teamleden
« Laatst bewerkt op: 2014/12/22, 20:23:53 door Vistaus »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #23 Gepost op: 2014/12/22, 21:54:45 »
het viel me op dat onze Q&A plots verdwenen is, zonder toelichting.
Hoe is het hiermee gesteld?
Het Ubuntu-NL/BOFH serverteam had afgelopen weekend een meeting voor (de gezelligheid en tevens) onderhoud aan de serversoftware. Er zijn upgrades uitgevoerd en er is afscheid genomen van de Q&A site.

Voor de volledigheid: Iedereen die (net als ik) geprobeerd heeft van de Q&A site een succes te maken bedankt en ik begrijp de beslissing te stoppen.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu NL Vraag en Antwoord weg?
« Reactie #24 Gepost op: 2014/12/22, 22:48:58 »
Ah, dank voor de verduidelijking, testcees! :) Blijft jammer dat het niet officieel (van te voren) is aangekondigd maar goed...