Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 10 standalone?  (gelezen 2312 keer)

Windows 10 standalone?
« Gepost op: 2016/01/06, 14:12:33 »
Enige maanden geleden kocht ik een nieuwe pc met win10 voorgeinstalleerd. Omdat ik garmin mapsource en basecamp gebruik was dat wel handig. Uiteraard installeerde ik ubuntu erbij en daarmee werk ik 99% van de tijd.

Binnen win10 had ik de ethernetadapter uitgeschakeld en dacht daarmee zonder win updates te kunnen werken. Tot mijn grote verbazing werden er na een paar weken tòch updates geinstalleerd!

Nu mijn vraag. Is er een hardere softwarematige manier om de adapter uit te schakelen bij werken onder win10? Zo niet, bestaan er dan netwerkkabels met een schakelaartje zodat verbinding met internet echt onmogelijk is? Weer zo niet: is er iemand die tegen betaling zo'n kabeltje kan maken?

Zonder echt te willen bashen  :police: ubuntu bevalt me geweldig, win10 doet het tegenovergestelde...

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/06, 14:18:10 »
Geen ervaring (linux only hier) maar misschien helpt dit je op weg?
http://www.pcmweb.nl/workshop/ongewenste-windows-10-updates-blokkeren.html

Het moet mogelijk zijn. Bij xp kon je in beginsel ook vanalles niet uit zetten en wist je niet eens van het bestaan ervan. Tot er het programma xp-antispy kwam.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/06, 14:19:12 »
Jij vind het te veel moeite om de jack er uit te halen?? =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/06, 14:23:03 »
En schijnbaar kun je het update-commando uit de registry aanpassen naar 'niet updaten'?
Lees bij de reacties http://www.thewindowsclub.com/turn-off-windows-update-in-windows-10
Nogmaals: niet getest, geen ervaring, eigen risico.

Citaat
Section: Registry keys for Automatic Update configuration options

The registry entries for Automatic Update configuration options are located in the following subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

The keys and their values are listed in the following table.

I use the following Registry Keys:

NoAutoUpdate
« Laatst bewerkt op: 2016/01/06, 14:24:44 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/06, 14:54:26 »
Bedankt voor jullie reacties. De service windows-update heb ik nog niet gestopt, goed idee! De andere suggesties heb ik reeds opgevolgd.

Enne, de kabel eruit trekken; de systeemkast staat in de hoek in een kast, ik ben idd te lui om hem er steeds in- en uit te stoppen! ^-^

DarkEra

  • Gast
Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/06, 15:19:05 »
Windows vragen kunnen in het vervolg beter in Algemeen geplaatst worden of een Windows forum. Het is en blijft immers een support forum voor Ubuntu naar mijn bescheiden mening. :)

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/06, 15:38:15 »
Windows vragen kunnen in het vervolg beter in Algemeen geplaatst worden of een Windows forum. Het is en blijft immers een support forum voor Ubuntu naar mijn bescheiden mening. :)

Heb je gelijk in, Algemeen was beter geweest, sorry. Wat een Windows forum betreft, ik heb een nare allergie...

Offline jnom

  • Lid
Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/06, 15:43:30 »
Geen antwoord op de vraag over windows maar wel een tip om zonder windows te kunnen.
Een goede vervanger van Mapsource en Basemap is QLandkarteGT te vinden in het softwarecentrum.
Gebruik dit programma i.c.m de openstreetmapkaarten.
Verdere informatie zie onderstaande links.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:OSM_Map_On_Garmin


http://garmin.openstreetmap.nl/

Mocht je ook nog een vervanger nodig hebben voor gpsbabel zoek dan in het softwarecenter naar gebabbel.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/06, 17:43:40 »
Je kunt een switch van een tientje kopen, die op je bureau zetten en op Windows gewoon de schakelaar van de switch omzetten. Dan weet je zeker dat je geen internet hebt.

Je kunt ook je Windows 10 in Virtualbox installeren. Ik draai daar nu een Windows XP in zonder internet en update op die manier mijn Garmin kaarten. Werkt als een tierelier!

Offline Nero

  • Lid
Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/06, 18:54:41 »
Een goede vervanger van Mapsource en Basemap is QLandkarteGT te vinden in het softwarecentrum.
Gebruik dit programma i.c.m de openstreetmapkaarten.
Wat dikwijls vergeten wordt: als je geen gebruik maakt van de originele Garmin kaarten heb je ook geen Lane Assist meer.

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #10 Gepost op: 2016/01/06, 19:40:14 »
Ik weet niet wat openstreetmaps op garmin doet, maar op mijn telefoon geeft hij gewoon Lane Assist.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #11 Gepost op: 2016/01/06, 22:06:52 »
Garmin zag ik toevallig staan, is dit toevallig iets voor geocaching? Ik weet wel dat er verschillende linux dingen zijn die wellicht bruikbaar kunnen zijn.
Misschien handig om het model te noemen en of het inderdaad voor geocaching bedoeld is. Mijn moeder gebruikt zoiets voor geocaching en wellicht zou ik hier dan iets mee kunnen uitproberen, misschien is er wat te vinden wat Win10 overbodig maakt, ik geef geen garanties maar 2 weten altijd meer dan 1 :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline beun1

  • Lid
Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #12 Gepost op: 2016/01/07, 00:59:00 »
Citaat
edankt voor jullie reacties. De service windows-update heb ik nog niet gestopt, goed idee! De andere suggesties heb ik reeds opgevolgd.

Enne, de kabel eruit trekken; de systeemkast staat in de hoek in een kast, ik ben idd te lui om hem er steeds in- en uit te stoppen!

Ik heb een Blokje  waar mee je van 2 korte netwerk kabels 1 lange kunt maken
Die heb ik met dubbelzijdig plakband vooraan onder de tafel geplakt makelijk bereikbaar
En dan modem netwerk kabel naar dat blokje en dan verder de andere kabel naar achter de computer
Nu kan ik normaal op mijn stoel blijven zitten als ik de netwerkverbinding wil verbreken
Bij dat blokje 1 netwerk kabel eruit halen.
ubuntu  14.04

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #13 Gepost op: 2016/01/07, 12:02:35 »
Ik heb een Blokje  waar mee je van 2 korte netwerk kabels 1 lange kunt maken.

Ga ik naar op zoek. Bedankt voor de tip.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #14 Gepost op: 2016/01/08, 09:57:35 »
Wat een Windows forum betreft, ik heb een nare allergie...
Dus basically wil je zeggen dat de linux-mensen meer windows expertise hebben dan windows mensen?  ;) ;)

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #15 Gepost op: 2016/01/08, 10:38:29 »
Waarom niet niek? Ik denk dat onder linux gebruikers in verhouding echt wel wat meer techneuten zitten, welke gegarandeerd met win van doen hebben gehad of nog.
Ik mag dan geen win 10 hebben maar de achterliggende techniek is zelden ver afgeweken tussen versies onderling. Het menu en wat er onder zit ziet werkt nog altijd hetzelfde zoals in '95.
Dus waarom zou ik Wim niet even vooruit proberen te helpen?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Windows 10 standalone?
« Reactie #16 Gepost op: 2016/01/08, 11:15:34 »
Waarom niet niek? Ik denk dat onder linux gebruikers in verhouding echt wel wat meer techneuten zitten, welke gegarandeerd met win van doen hebben gehad of nog.

Eens. In ieder geval denk ik dat linuxgebruikers gemiddeld genomen meer weten van de werking van OS'n dan win gebruikers.

Dank voor jullie hulp.