Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Kubuntu 11.10 Muon softwarecentrum crasht met opstarten  (gelezen 771 keer)

Verse installatie Kubuntu 11.10 gedaan, een manuele update en upgrade omdat ik nergens de updater vond, en als test wou ik het softwarecentrum openen. Dat crashte onmiddellijk (met een obscure foutmelding en een bug-weergave).
Via synaptic geprobeerd deze te verwijderen en vervolgens terug installeren gaf dezelfde fout.

Eigenaardig is dat ik nergens de updater kan terugvinden.
In de softwarebronnen heb ik eens geprobeerd om van spiegelserver te veranderen (hoofserver) maar ook dat loste niets op.

De update-notifier werkt wel; ik kreeg na de update en upgrade netjes de melding dat er opwaarderingen beschikbaar zijn. Maar vermits ik nauwelijks of nooit boot (pauzestand) zou ik graag via de GUI willen updaten natuurlijk.

Heb ik iets verkeerds ingesteld, of is het een typische fout in Kubuntu (heb 2x de installatie overgedaan en niets veranderde er) ?

« Laatst bewerkt op: 2012/02/28, 15:45:25 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Kubuntu 11.10 Muon softwarecentrum crasht direct met opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/28, 13:11:57 »
« Laatst bewerkt op: 2012/02/28, 13:23:42 door erik1984 »

Re: Kubuntu 11.10 Muon softwarecentrum crasht direct met opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/28, 13:20:53 »
ah ok; ik dacht al even een corrupt bestand te hebben of iets dergelijks. Thx voor de tip.

Het is eigenlijk simpel; gewoon upgraden naar KDE 4.8 via de backports (ppa) en het probleem is opgelost dan.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/28, 15:45:04 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort