Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VRAAG&ANTWOORD  (gelezen 23405 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
VRAAG&ANTWOORD
« Gepost op: 2013/02/12, 10:01:29 »
Probeer en test de nieuwe testsite van Ubuntu-nl via de community server. Serieuze vragen zijn ook welkom. Laat weten wat je er van vindt.
: http://communityserver.ubuntu-nl.org/ondersteuning

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/12, 11:09:09 »
IK ZAL het later gaan testen.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/12, 17:21:02 »
Ik ben een beetje met het thema aan het klooien geweest.
http://communityserver.ubuntu-nl.org/vraag-en-antwoord/

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/12, 17:49:22 »
Linkje om je mailadres te bevestigen werkt nog niet (via profiel gedaan) , of hoort dat zo ?

Het geheel ziet er erg goed uit. Ik ga nog op mijn behoud van die format terug keren (eerste indruk ;) )
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/12, 18:05:07 »
Linkje om je mailadres te bevestigen werkt nog niet (via profiel gedaan) , of hoort dat zo ?

Klopt, er is geen mailserver ingesteld op de communityserver. Maar ook zonder bevestiging kan je nu alles proberen.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/12, 20:07:33 »
Ik ben een beetje met het thema aan het klooien geweest.
http://communityserver.ubuntu-nl.org/vraag-en-antwoord/

HET THEMA ziet er wel wat beter uit zo. MISSCHIEN is het een idee om een beetje oranje te gebruiken zodat HET beter integreert met de rest van Ubuntu-NL?

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/12, 21:04:27 »
@Femke, done. :)

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/13, 11:46:14 »
Het omhoog/omlaag stemmen van antwoorden schijnt vandaag niet meer te werken; gisteren ging dat nog perfect.

De inlogschermpjes zijn vandaag idd leesbaar geworden.

 EDIT: zit precies een grote vertraging op , maar werkt wel (pagina verlaten en terug laden toonde dan de stem) ; dus over het kunnen stemmen.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/13, 11:52:35 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #8 Gepost op: 2013/02/14, 02:34:21 »
Weer testers gezocht

Nu voor de Single Sign On functionaliteit van Vraag en Antwoord.

Het Vraag en Antwoord onderdeel maakt nu voor gebruikersbeheer gebruik van de sessie en database van het forum.  Dit betekent dat je je kan aanmelden op het Vraag en Aanbod onderdeel, en dat je dan automatisch ook bent aangemeld op het forum en vice versa.

Wanneer een forumbeheerder een gebruiker toekent aan de groep "Q+A admins" dan wordt die gebruiker automatisch een beheerder op Vraag en Antwoord.

Wie helpt er met testen? Registreer je op de communityserver via het forum, of via Vraag en Antwoord.

Geef het vervolgens in deze draad even door als je moderator rechten wil testen op Vraag en Aanbod, dan geef ik die.

Alvast bedankt voor het testen.

En wie er zin in heeft, voor het mogelijk maken van Single Sign On was het nodig de database opnieuw te initialiseren. Vraag en Aanbod is dus weer bijna leeg... Wie er wat wil toevoegen, graag!
« Laatst bewerkt op: 2013/02/14, 02:48:53 door Thomas de Graaff »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #9 Gepost op: 2013/02/14, 08:06:48 »
Heb je nog geen account op het testforum, hou er dan even rekening mee dat je account eerst door een admin geactiveerd moet worden. Dit kan even duren.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #10 Gepost op: 2013/02/14, 09:48:23 »
Er is blijkbaar geen mogelijkheid meer om je profiel aan te passen, wat voorheen (eergisteren) wel mogelijk was. Is dit bewust gedaan ?
Niet dat het zó belangrijk is maar ik wou het even melden.

Edit: ook de Feedback-functie (onderaan het scherm) geeft een foutmelding.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/14, 09:53:37 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #11 Gepost op: 2013/02/14, 12:04:51 »
http://communityserver.ubuntu-nl.org/vraag-en-antwoord/index.php/search?q=sleutelbos
geeft:
Citaat
Notice: Undefined index: sleutelbos in /srv/vraag-en-antwoord/qa-external/qa-external-users.php on line 393 Notice: Undefined index: sleutelbos in /srv/vraag-en-antwoord/qa-external/qa-external-users.php on line 393

Oja, nog iets: misschien is het mooi om d.m.v. mod rewrite de 'index.php' nog uit de URL's te halen? Maar goed, dat is afwerking.

Verder ziet het er goed uit. :)

EDIT: toch nog iets: http://communityserver.ubuntu-nl.org/vraag-en-antwoord/index.php/questions/ubuntu-besturingssysteem -> hier staan de nummers die de hoeveelheid vragen in een subcategorie aangeven niet naast de subcategorie.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/14, 12:06:31 door commandoline »

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #12 Gepost op: 2013/02/14, 13:35:20 »
Heb je nog geen account op het testforum, hou er dan even rekening mee dat je account eerst door een admin geactiveerd moet worden. Dit kan even duren.
Ik heb de instelling zo aangepast dat er geen goedkeuring nodig is. Dat kan geen kwaad voor het testforum lijkt me zo.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #13 Gepost op: 2013/02/14, 14:27:07 »
Als ik probeer IN TE LOGGEN dan zegt ie dat mijn wachtwoord niet correct is terwijl het wel correct is wat ik typ.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #14 Gepost op: 2013/02/14, 14:42:38 »
http://communityserver.ubuntu-nl.org/vraag-en-antwoord/index.php/search?q=sleutelbos
geeft:
Citaat
Notice: Undefined index: sleutelbos in /srv/vraag-en-antwoord/qa-external/qa-external-users.php on line 393 Notice: Undefined index: sleutelbos in /srv/vraag-en-antwoord/qa-external/qa-external-users.php on line 393
Fixed, thx. voor het melden. :)

Citaat
Oja, nog iets: misschien is het mooi om d.m.v. mod rewrite de 'index.php' nog uit de URL's te halen? Maar goed, dat is afwerking.
Daar moet nog naar gekeken worden. Q2A ondersteunt die functionaliteit wel, maar op de een of andere manier werkt het niet. Waarschijnlijk moet de .htaccess eens nagekeken worden.

Citaat
Verder ziet het er goed uit. :)
Het thema kan denk ik nog een stuk beter zodat het veel beter overeenkomt met het forum thema, maar voorlopig is het zo wel goed genoeg denk ik. :)
Citaat
EDIT: toch nog iets: http://communityserver.ubuntu-nl.org/vraag-en-antwoord/index.php/questions/ubuntu-besturingssysteem -> hier staan de nummers die de hoeveelheid vragen in een subcategorie aangeven niet naast de subcategorie.
Kan je een screenshotje maken? Ik snap niet wat je bedoel namelijk.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #15 Gepost op: 2013/02/14, 14:43:38 »
Als ik probeer IN TE LOGGEN dan zegt ie dat mijn wachtwoord niet correct is terwijl het wel correct is wat ik typ.
Geef je wachtwoord dan eens door, dan kijk ik er naar. Wellicht een probleem met bepaalde tekens oid.?

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #16 Gepost op: 2013/02/14, 17:16:20 »
Citaat
EDIT: toch nog iets: http://communityserver.ubuntu-nl.org/vraag-en-antwoord/index.php/questions/ubuntu-besturingssysteem -> hier staan de nummers die de hoeveelheid vragen in een subcategorie aangeven niet naast de subcategorie.
Kan je een screenshotje maken? Ik snap niet wat je bedoel namelijk.

Alsjeblieft. De nummers staan niet recht naast de bijbehorende categorie (bijv. bij 'Installatie en configuratie').

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #17 Gepost op: 2013/02/14, 18:59:46 »
Volgens mij ben je in de war gezien er ook nog een ander topic loopt over dit onderwerp. Het laatste bericht in de prullenbak is namelijk van 2 dagen geleden. Kijk dus ook even onder Forum.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #18 Gepost op: 2013/02/15, 04:00:42 »
Alsjeblieft. De nummers staan niet recht naast de bijbehorende categorie (bijv. bij 'Installatie en configuratie').
Thx. Ik zie het ook in Chromium, niet in Iceweasel. :)

Ik heb de tekst iets meer ruimte gegeven, waarschijnlijk gaat het nu goed.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #19 Gepost op: 2013/02/15, 04:03:19 »
Update: Mogelijkheid toegevoegd om code in te voeren met syntaxhighlighting voor Vraag en Antwoord.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/15, 04:27:19 door Thomas de Graaff »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #20 Gepost op: 2013/02/15, 08:47:45 »
Heb je nog geen account op het testforum, hou er dan even rekening mee dat je account eerst door een admin geactiveerd moet worden. Dit kan even duren.
Ik heb de instelling zo aangepast dat er geen goedkeuring nodig is. Dat kan geen kwaad voor het testforum lijkt me zo.

Dan moet je het wel continu in de gaten blijven houden voor spammers.
Sinds ik admin ben (nog geen week) heb ik er alweer 300 mogen verwijderen...
Er staan nu maar een paar banregels in om de grootste bronnen van spam te bannen, maar dat is lang niet genoeg om het schoon te houden.


Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #21 Gepost op: 2013/02/15, 12:31:25 »
Dan moet je het wel continu in de gaten blijven houden voor spammers.
Sinds ik admin ben (nog geen week) heb ik er alweer 300 mogen verwijderen...
Er staan nu maar een paar banregels in om de grootste bronnen van spam te bannen, maar dat is lang niet genoeg om het schoon te houden.
Ok, ik zal het in de gaten houden. Hoewel ik het persoonlijk niet zo'n probleem vind als er wat spamberichten op het forum van de communityserver staan. Daar kijkt toch niemand naar.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #22 Gepost op: 2013/05/15, 21:01:39 »
Het nieuwe onderdeel is er hoor, onze eigen "vragen en antwoorden"-site :)

Je kan hem vinden op vraag.ubuntu-nl.org
De site werkt op een vergelijkbare manier als AskUbuntu, StackExchange en andere vragensites.

Neem even de regels en hulp door zodat je precies weet wat voor soort vragen je kan stellen en beantwoorden en wat we van iedereen verwachten.

Veel dank aan Thomas voor het opzetten van de testsite, aan Cees en het forumteam voor het vertalen en corrigeren van de documentatie en regels :)

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #23 Gepost op: 2013/05/15, 21:10:08 »
Bedankt allen, mooie aanwinst dit! :)
Heb meteen het woord verspreid op onze Facebook en onze Twitter.

Re: VRAAG&ANTWOORD
« Reactie #24 Gepost op: 2013/05/15, 21:16:48 »
Aha, meteen een bug gevonden. Ik kan niet inloggen. Ik vul gewoon mijn gebruikersnaam en wachtwoord in en na het op Login klikken stuurt ie me door naar het Forum. Ook met OpenID geprobeerd en met beide maar hetzelfde. En als ik dan terugkom op Vraag en Antwoord ben ik dus niet ingelogd...

Webbrowser: QupZilla 1.5.0 welke Qt WebKit gebruikt als engine dus wel een mainstream engine.
OS: Ubuntu 13.04