Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe kan ik wachtwoord van de computer laten verschillen van wachtwoord updates  (gelezen 462 keer)

iemand heeft de eerste keer het wachtwoord van de updates veranderd,  terwijl het wachtwoord van de computer hetzelfde bleef !

en de 2e keer het wachtwoord van de computer veranderd, terwijl het wachtwoord van de updates hetzelfde bleef ?

hoe heeft ie dat gedaan

heeft iemand enig idee ?

Ik moet nu elke keer 2 verschillende wachtwoorden invullen als ik wil inloggen in mijn computer en wil updaten !

Ik kan die persoon niet de wachtwoorden ontzeggen of wat dan ook.

Het ligt ingewikkeld en als ik het vertel geloof je me niet of ga je lachen. Maar hoe dan ook hoe heeft ie het gedaan !

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
hoe heeft ie dat gedaan

heeft iemand enig idee ?
Ik heb wel enig idee maar wat is je probleem met 2 wachtwoorden?
Ik kan die persoon niet de wachtwoorden ontzeggen of wat dan ook.
Als die persoon fysiek toegang heeft (tot het toetsenbord) kan dat inderdaad niet. Van wie is de computer? Misschien heeft die “iemand” wel bewust voor een ander wachtwoord gekozen. Zomaar hulp bieden dit teniet te doen lijkt me niet gepast.
Klik links bovenin op Documentatie

er is geen probleem met 2 wachtwoorden. ik wil alleen weten hoe hij het gedaan heeft.

ik kan niks veranderen en zal dat ook niet doen. Simpel ik wil geen problemen met hem. Nu ben ik achter de wachtwoorden gekomen als ik hem boos maak ben ik verder van huis.

degene die het gedaan heeft ben ik zelf, alleen dan een andere persoonlijkheid van mezelf die ik niet ken, een nerd, waar ik niet gewaar van ben die het soms overneemt. ik ben dan tijd kwijt en hij doet dan dingen.

Deze nerd is slimmer dan ik met computers. Hij heeft er niet voor gestudeerd. Op de een of andere manier begrijpt hij computers.

Zolang ik het wachtwoord kan raden is er geen probleem anders wel. En dat probleem had ik een half jaar terug ik kon niet meer updaten en dat is heel vervelend. Uiteindelijk heb ik na 6 maanden wel het wachtwoord geraden, maar kon het niet gebruiken. Nog vervelender. Hij had het hoofdwachtwoord veranderd. Ik kon wel in de computer met het oude wachtwoord, maar kon niet updaten.

de computers zijn van mij (vragensteller) ik heb ze gekocht en antix en ubuntu erop geiinstalleerd.

1 van mijn persoonlijkheden

(Ik heb een meervoudige persoonlijkheidstoornis zoals in films)

heeft de wachtwoorden veranderd van inloggen in mijn computer bij antix, maar het wachtwoord van de updates bleef hetzelfde. Bij ubuntu oktober 2013 had hij het wachtwoord van de updates veranderd zodat ik niet meer kon updaten en hij deed het ook niet.

Hallo, wat er gebeurd is, is dat iemand het root-wachtwoord heeft veranderd. Dat wachtwoord heb je nodig om software te installeren of voor sommige updates. Om dat wachtwoord te veranderen moet je het wachtwoord van het root-account kennen. De gebruiker op jouw pc's heeft een gebruikers-account met ook weer een eigen wachtwoord. Dat kan maar hoeft niet hetzelfde te zijn als het root-wachtwoord. 

De vraag aan Paul Matthijsse is: hoe je dat je dat eigenlijk, het gebruikersaccount met een eigen wachtwoord instellen.
Da's een goeie. Ik heb even rondgekeken maar dat lijkt op het eerste gezicht niet te kunnen. Maar de OP heeft kennelijk naast de hoofdgebruiker (die met het root-wachtwoord) nog een tweede gebruiker op die pc's met een eigen account. Vandaar die dubbele wachtwoorden.

op ubuntu heeft ie het wachtwoord van de computer (1 gebruikersaccount) hetzelfde gelaten de updates wachtwoord (1 gebruikersaccount dacht ik) veranderd. resultaat geen updates. OEPS

op antix heeft ie het wachtwoord van de computer ( 1 gebruikersaccount) veranderd en het wachtwoord van de updates (1 gebruikersaccount) hetzelfde gelaten. resultaat updates. Alleen als je het eerste wachtwoord niet raad kom je je computer niet in.

ik ben niet van plan het om te gooien zo is het ook goed.

Ik ben een beginnend nerd en ik zou graag stap voor stap willen weten hoe mijn 2e persoonlijkheid het geflikt heeft. Ben ik ook wat wijzer.

Is dit kunstje wat ie geflikt heeft iets voor gevorderden, want dan ben ik trots op hem.

oke wat is de OP

via antix meld ik nog steeds via mijn eigen naam in het wachtwoord is alleen veranderd

als het volgens hem niet kan houdt dat in dat mijn 2e persoonlijkheid een deurtje heeft ontdekt.

Jammer dat hij niet kan praten of uitleggen wat hij gedaan heeft

hele verhaal

antix geinstalleerd op computer waar eerst xubuntu opstond met hetzelfde eerste wachtwoord als nu het geval is.
bij antix wat extra  "extensies" geinstalleerd waaronder scherm xubuntu
daarna next day (subpersoonlijkheid is snachts actief) 2 wachtwoorden rootwachtwoord veranderd

weet niet of ik de computer geformateerd heb

dit was in mei 2014 het omgekeerde gebeurde in oktober 2013 maar zonder verhaal als hierboven