Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Phoenix server bios op server met ubuntu 8.04 (AOPEN EZ65 Cube)  (gelezen 1182 keer)

Kaiseros

  • Gast
Hallo allen,

Momenteel heb ik een Aopen EZ65 Cube met ubuntu 8.04 server edition draaien. Alleen er draait nog geen serverbios op.
Kan ik hier zomaar de Phoenix server bios 3.0 op flashen? Of moet deze bios specifiek voor deze Cube geschreven zijn?
Want nu kan ik bijvoorbeeld niet instellen of de Cube tijdens het opstarten moet checken of er een toetsenbord aan hangt en nu blijft hij daar op hangen wanneer ik de pc opnieuw opstart, wanneer ik er geen toetsenbord aan gekoppeld heb.

Hopelijk kunnen jullie mij raad geven.

Offline ruujan

  • Lid
Phoenix server bios op server met ubuntu 8.04 (AOPEN EZ65 Cube)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/25, 20:34:13 »
In het algemeen kun  je niet zomaar een willekeurige andere bios flashen. Dat wil zeggen, het flashen zal misschien nog wel lukken, maar daarna kan je moederbord de prullebak in. Je moet altijd een BIOS nemen die voor jouw moederbord geschikt is.

Offline rja

  • Lid
Phoenix server bios op server met ubuntu 8.04 (AOPEN EZ65 Cube)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/25, 23:55:16 »
Je kunt pluggen kopen,

Waar door de server denk dat er een keyboard aanhangt.

Maar voor echte server hardware is dit niet nodig, die kunnen dat standaard al.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Phoenix server bios op server met ubuntu 8.04 (AOPEN EZ65 Cube)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/26, 08:59:16 »
Snel even dit gevonden:

Citaat
You can't disable it in bios? On the first page, there should be an option:

Halt on: All errors

cange that to

Halt on: All but keyboard.

That should fix it
Gevonden op een forum waar het ook gaat over keyboard-errors disablen bij het booten. Hopelijk geeft dit een oplossing.
Of een serverbios correct gaat werken op mainstream-hardware durf ik zeker niet te zeggen. Is dat niet specifiek geschreven voor bv. Proliant/Poweredge toestanden en zo?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °