Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe maak ik van een video_ts een iso in Ubuntu  (gelezen 4338 keer)

Offline rsim1965

  • Lid
    • Rolf of twitter
Hoe maak ik van een video_ts een iso in Ubuntu
« Gepost op: 2009/07/22, 22:47:56 »
Hallo allemaal,

Ik gebruik al geruime tijd Ubuntu, wat een weelde vergeleken bij MS.
Ik wil wat video_ts mappen omzetten naar iso, enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Weet iemand een goed programma? Kan het met brassero of K3b? Zo ja, hoe?

Ik heb geprobeerd in het forum te zoeken maar krijg geen goede thread gevonden die mijn probleem oplost.

Alvast bedankt.

Groet, Rolf
Groet!
Rolf
"nooit meer Windows"

AMD X64 Athlon; Ubuntu 10.04

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Hoe maak ik van een video_ts een iso in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/23, 01:00:31 »
Een grafisch tooltje zal er zeker ergens te vinden zijn. Ik weet er geen uit mijn hoofd op te noemen. Op het engelse ubuntu forum staat een topic over het maken van ISO bestanden.

Wat neer komt op het volgende:
mkisofs -o /tmp/cd.iso /tmp/directory

/tmp/cd.iso is het bestand dat aangemaakt wordt
/tmp/directory is het pad naar de map waar een iso van gemaakt moet worden.

Heb je bijvoorbeeld een map in je home directory (persoonlijke map) met de naam film1 en daarin de video_ts map. dan gebruik je het volgende commando:
mkisofs -o ~/film1/film1.iso ~/film1

~/ staat voor je home directory

LET OP, gebruikt niet ~/film1/video_ts, omdat dan alleen inhoud van de video_ts map in de iso komt, en niet de video_ts map zelf

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Duckie

  • Lid
Re: Hoe maak ik van een video_ts een iso in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/23, 01:17:20 »
Zoals je zeker met de zoekfunktie had kunnen vinden zijn er inderdaad een aantal grafische programma's hiervoor. Een van mijn favorieten is k9copy.
____________________________________________

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe maak ik van een video_ts een iso in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/23, 12:14:35 »
mkisofs -dvd-video -o /tmp/cd.iso /tmp/directoryVoeg de optie -dvd-video toe. /tmp/directory is de dir waar je VIDEO_TS en AUDIO_TS staan. De bestandsnaam vermeld na -o is de naam van je iso bestand.

Re: Hoe maak ik van een video_ts een iso in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/23, 20:11:32 »
Ik gebruik zelf ConvertXtoDVD onder Wine, hij laat je alleen niet branden, maar hij maakt er wel een ISO van die je daarna weer kan branden met Nero Linux, K3B of Brasero :)

Offline rsim1965

  • Lid
    • Rolf of twitter
Re: Hoe maak ik van een video_ts een iso in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/23, 21:21:23 »
Dankjewel voor jullie tips! De eerste iso is gemaakt. Vanwege tijdgebrek gekozen voor k9copy - de eenvoud zelve.

Groet, Rolf
Groet!
Rolf
"nooit meer Windows"

AMD X64 Athlon; Ubuntu 10.04