Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon  (gelezen 9709 keer)

Offline midas

  • Lid
Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Gepost op: 2014/05/14, 07:42:50 »
Ze zijn al te downloaden...kijk maar naar de Ierse mirror ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon


Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/14, 11:39:55 »
dit is te vinden op de blog van Linux Mint:
http://blog.linuxmint.com/?p=2594

en hier iets over de iso's:
http://community.linuxmint.com/iso

iso's zijn hier te vinden zie ik net:
http://artfiles.org/linuxmint.com/linuxmint.com//testing/
« Laatst bewerkt op: 2014/05/14, 11:46:39 door Daffy Duck »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/14, 11:41:23 »
Ik post dit bericht vanuit de RC van Mint 17 Cinnamon..... Ziet er strak uit.  =D

Bedankt voor de tip, midas!

Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/14, 17:16:03 »
Heb inmiddels LinuxMint 17 Cinnamon onder VirtualBox geïnstalleerd.
Ging vlekkeloos.
Zie nog geen verschillen met LinuxMint 16 Cinnamon

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/14, 18:14:28 »
Release van Linux Mint 17 RC wordt in blog verder uitgelicht. Nog een ander opmerkelijk feitje is de nieuwe release-policy. Linux Mint brengt alleen nog maar de LTS-release uit en de halfjaarlijkse uitgiftes worden dan bijgewerkte puntreleases van de LTS-versie. Het moet met name de stabiliteit en duurzame ontwikkeling ten goede komen. Ik kan er alleen maar blij van worden :-)

Het blognieuws:

http://blog.linuxmint.com/?p=2613
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/14, 18:30:03 »
@Femke,

LinuxMint 17 Cinnamon ziet er zo uit:
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/14, 18:40:21 »



En dat is toch wel wat anders!!
(kan dus cinnamon mss niet zijn maar een andere versie?)

welke thema heb je gebruikt. dat is niet de standaard layout van mint.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/14, 19:00:38 »
Release van Linux Mint 17 RC wordt in blog verder uitgelicht. Nog een ander opmerkelijk feitje is de nieuwe release-policy. Linux Mint brengt alleen nog maar de LTS-release uit en de halfjaarlijkse uitgiftes worden dan bijgewerkte puntreleases van de LTS-versie. Het moet met name de stabiliteit en duurzame ontwikkeling ten goede komen. Ik kan er alleen maar blij van worden :-)

Het blognieuws:

http://blog.linuxmint.com/?p=2613
Uitstekend nieuws! Absoluut het beste wat ze konden doen. Hiermee wordt een nieuwe standaard gezet in betrouwbaarheid en kwaliteit. Ben zeer blij.  :)

Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/14, 20:42:12 »
Release van Linux Mint 17 RC wordt in blog verder uitgelicht. Nog een ander opmerkelijk feitje is de nieuwe release-policy. Linux Mint brengt alleen nog maar de LTS-release uit en de halfjaarlijkse uitgiftes worden dan bijgewerkte puntreleases van de LTS-versie. Het moet met name de stabiliteit en duurzame ontwikkeling ten goede komen. Ik kan er alleen maar blij van worden :-)

Het blognieuws:

http://blog.linuxmint.com/?p=2613
Uitstekend nieuws! Absoluut het beste wat ze konden doen. Hiermee wordt een nieuwe standaard gezet in betrouwbaarheid en kwaliteit. Ben zeer blij.  :)

Oh, dat is mooi! Bodhi deed het al zo en nu volgt Mint ook. Dat is erg goed nieuws! :)

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/14, 21:31:05 »
Linux Mint 'Qiana' up and running...die is snel!!
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/14, 22:34:10 »
Ik post dit bericht vanuit de RC van Mint 17 Cinnamon..... Ziet er strak uit.  =D

Bedankt voor de tip, midas!

Ik zie eigenlijk geen verschil met de vorige versie, en ik post dit bericht ook vanuit Mint 17 Cinnamon..

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #12 Gepost op: 2014/05/14, 22:43:50 »
Linux Mint 'Qiana' up and running...die is snel!!

 Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon zijn wat mij betreft de beste Linux distro' s

 Linux 17  Cinnamon is mijn favoriet en  geïnstalleerd  ;)

Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #13 Gepost op: 2014/05/14, 23:14:20 »
Ik ben ook zéér blij met de manier waarop het Mint-team het oppakt. Linux Mint wordt niet voor niets door velen "Ubuntu Done Right" genoemd. Ze maken weloverwogen keuzes die door velen onder hun gebruikers geappricieerd en geaccepteerd wordt. Zo ook door yours truly.

Linux Mint Petra draait trouwens fantastisch op al mijn laptops. Als deze eind juli end-of-life is gaat nummer 17 (Qiana) erop.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #14 Gepost op: 2014/05/15, 12:05:51 »
Linux Mint 'Qiana' up and running...die is snel!!

 Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon zijn wat mij betreft de beste Linux distro' s

 Linux 17  Cinnamon is mijn favoriet en  geïnstalleerd  ;)

volgens mij zitten de verschillen meer onder de motorkap dan in het uiterlijk vertoon.

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #15 Gepost op: 2014/05/15, 12:29:15 »
Hoe zit het trouwens met flash? Zit nu hetzelfde pakket geïnstalleerd als bij Ubuntu? Volgens mij wel...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #16 Gepost op: 2014/05/15, 12:43:47 »
Hoe zit het trouwens met flash? Zit nu hetzelfde pakket geïnstalleerd als bij Ubuntu? Volgens mij wel...
Klopt, ja.... Was mij ook al opgevallen. Dat veiligheidsprobleem is dus ook uit de wereld.  =D

Eveneens opvallend: kernel-updates (niveau 5) zijn standaard zichtbaar in Updatebeheer in Mint 17, althans wanneer het veiligheids-updates betreft. Niet aangevinkt, wel zichtbaar. De keus om ze te installeren is aan de gebruiker.

Lijkt me een verbetering: dat verbetert de veiligheid. Het zal wel bij een hoop mensen vragen oproepen, denk ik. Enige verwarring is onvermijdelijk, zeker in het begin....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #17 Gepost op: 2014/05/15, 16:17:07 »
Nog iets wat me opvalt bij Updatebeheer: de interval voor controleren op updates, is nu standaard 30 minuten (was 15 minuten). Stap in de goede richting....

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #18 Gepost op: 2014/05/15, 18:00:46 »
Nog steeds een veel te hoge interval voor updates...eens per dag is genoeg. Bovendien trekt het zoeken naar updates vooral op oudere computers veel geheugen. Kan zomaar een oorzaak zijn van ongewenste storingen. Ik zet het updaten zelf altijd op handmatig...pas op momenten dat het uitkomt.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #19 Gepost op: 2014/05/15, 18:29:53 »
Wat mij tegen viel was de installatie procedure, een stuk ingewikkelder dan wat ik gewend was van Mint.
Ik kreeg bijvoorbeeld niet de standaard Ubuntu / Mint optie om mint naast een bestaande besturing te installeren, ik kwam in een soort partitieprog terecht, ook de toetsenbord keuze was even een zoektocht. 
Even een toelichting met plaatjes
Het  toetsenbord stond bij mij standaard op Dutch, een beginner weet niet dat  International (with dead keys) de standaard is:


een stap verder in de installatie kreeg ik geen mogelijkheid om Mint naast een ander besturing te installeren. 
« Laatst bewerkt op: 2014/05/15, 20:41:26 door RikRik »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #20 Gepost op: 2014/05/15, 19:25:27 »
Nog steeds een veel te hoge interval voor updates...eens per dag is genoeg. Bovendien trekt het zoeken naar updates vooral op oudere computers veel geheugen. Kan zomaar een oorzaak zijn van ongewenste storingen.
Ja, ik heb zelf ook steeds de controle op 1 x per dag gezet.

Maar ik vind het wel raar, dat de ontwikkelaars bij Qiana niet verder zijn gegaan dan 1 x per 30 minuten. Ik vraag me af, waarom? Is het misschien toch nodig, bijvoorbeeld omdat Updatebeheer bij 1 x per dag alleen maar controleert als de PC 24 uur aan staat of zo?  :o

Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #21 Gepost op: 2014/05/16, 08:34:33 »
Ja, ik heb zelf ook steeds de controle op 1 x per dag gezet.

Maar ik vind het wel raar, dat de ontwikkelaars bij Qiana niet verder zijn gegaan dan 1 x per 30 minuten. Ik vraag me af, waarom? Is het misschien toch nodig, bijvoorbeeld omdat Updatebeheer bij 1 x per dag alleen maar controleert als de PC 24 uur aan staat of zo?  :o

we kunnen erover blijven emmeren, maar zolang je het zelf kan aanpassen lijkt het mij totaal geen enkel probleem. en ik weet zeker dat ze bij Mint daar wel een reden voor hebben om het op een half uur te zetten. maar is het relevant voor een gebruiker om die reden te weten? lijkt  mij van niet.

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #22 Gepost op: 2014/05/16, 09:40:30 »
@RikRik, hé ik zie dat je de Linux Mint Debian Edition geïnstalleerd hebt. In ieder geval ben ik bij het installeren van LM 17 RC niet die problemen tegengekomen die jij nu noemt.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #23 Gepost op: 2014/05/16, 09:45:00 »
we kunnen erover blijven emmeren,
Ik emmer niet. Als jij nou eens niet snatert?
Citaat
maar zolang je het zelf kan aanpassen lijkt het mij totaal geen enkel probleem. en ik weet zeker dat ze bij Mint daar wel een reden voor hebben om het op een half uur te zetten. maar is het relevant voor een gebruiker om die reden te weten? lijkt  mij van niet.
Natuurlijk wel degelijk relevant om de reden te weten: want dan weten we uiteraard pas of het verantwoord is om zelf de interval op 1 x per dag te stellen, wanneer de computer niet 24 uur per dag aan staat.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/16, 09:46:53 door Pjotr »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 RC Mate en Cinnamon
« Reactie #24 Gepost op: 2014/05/16, 10:05:44 »
Laat ik dan nog even kwekken ;)

Mijn pc staat wel de hele dag aan hier beneden in de woonkamer (gaat wel 's nachts uit) en ik zet altijd de update op 1x per dag.
De pc in mijn werkkamer staat niet vaak aan en ook die staat op 1 x per dag.

Ik vind dat meer dan genoeg.
Overigens heb ik een script wat ik zelf draai voor de updates. Dus voor mij is het om het even.

Men kan zelf beslissen hoe ze het zetten; dus het is drukte maken om niets. ;)
Die drukte maak je zelf.

Het gaat niet alleen om jou, of om andere ervaren gebruikers. Het gaat erom, wat verstandig is om aan te raden aan *iedereen*, inclusief onervaren gebruikers. Het lijkt er namelijk op, dat die tussenpoze van 30 minuten een afgewogen keuze is geweest. Ik ga daar eens een balletje over opgooien bij de mensen die erover gaan, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/16, 10:08:22 door Pjotr »