Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Up-date binnengehaald (van wat?) en uiterlijk scherm is veranderd  (gelezen 462 keer)

Hallo,

Zou ik in mijn onschuld misschien al de nieuwe versie van Ubuntu geïnstalleerd hebben? Ik kreeg een verzoek om up-datebeheer en veiligheidstoepassingen te installeren. Dit gedaan, in minder dan een minuut was het gebeurd. Nu is mijn werkblad wat grijzer rondom, de knoppen op de taakbalk zijn grijs (voorheen waren ze zwart).

En hoe kom ik erachter dat ik nu inderdaad de nieuwe versie van Ubuntu heb?

Hoor het graag. Behalve een iets veranderd uiterlijk, lijken de knoppen en toepassingen van bijv. Writer nog hetzelfde.

Groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2013/07/29, 00:21:23 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline HarzG

  • Lid
Re: Up-date binnengehaald (van wat?) en uiterlijk scherm is veranderd
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/05, 11:35:57 »
In 1 minuut kan geen grote systeemupgrade geïnstalleerd worden.
De versie van je Ubuntu-systeem kan je o.a. in de terminal zien met:
lsb_release -aWil je  weten wat de laatste 3 dagen veranderd is, dan kan je dat ook in de terminal vragen:
find /var/lib/dpkg/info/ -daystart \( -name \*.list -a -mtime -3 \) | sed 's#.list$##;s#.*/##' | sort
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Up-date binnengehaald (van wat?) en uiterlijk scherm is veranderd
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/05, 11:49:22 »
In 1 minuut kan geen grote systeemupgrade geïnstalleerd worden.
De versie van je Ubuntu-systeem kan je o.a. in de terminal zien met:
lsb_release -aWil je  weten wat de laatste 3 dagen veranderd is, dan kan je dat ook in de terminal vragen:
find /var/lib/dpkg/info/ -daystart \( -name \*.list -a -mtime -3 \) | sed 's#.list$##;s#.*/##' | sort

Dank. Nee, het uiterlijk lijkt nu ook weer gewoon... haha.
Maar ik zag toch echt geen spoken. Waar type ik 'code' in? Sorry, 'je moet me digitaal echt bij de hand nemen'. Mijn kwaliteiten liggen op een ander vlak.
Groet Monique =D
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Up-date binnengehaald (van wat?) en uiterlijk scherm is veranderd
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/05, 11:50:10 »
Dat klinkt eerder alsof het thema van de desktop veranderd is.
Rechtermuisknop op bureaublad -> achtergrond wijzigen, en in het scherm wat dan opent kan je ook het thema instellen. 'Ambiance' is het zwarte thema, het klinkt alsof jouw pc nu op 'Radiance' staat.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Up-date binnengehaald (van wat?) en uiterlijk scherm is veranderd
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/05, 12:57:58 »
Mijn kwaliteiten liggen op een ander vlak. Groet Monique =D
Geniet van de kwaliteiten van je besturingssysteem.

Met een toetsencombinatie kan je een terminal te starten: Ctrl-Alt-t (Maar het kan ook met het gewone menu, de terminal staat als programma onder de "hulpmiddelen".)
Daar kan je de codetekst in plakken. Het kan met de toetsencombinatie Shift-Insert geplakt worden of door met de rechter muisknop in het terminalvenster te klikken (bij een rechtsklik zie je de functie "plakken" verschijnen).
Als de codetekst geplakt is, moet je nadien op de enter-toets drukken en het commando wordt uitgevoerd.

Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce