Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV kaart wordt niet herkend.  (gelezen 1023 keer)

nero77

  • Gast
TV kaart wordt niet herkend.
« Gepost op: 2007/02/07, 20:21:59 »
Zo juist de allerlaatste testversie van kubunto geinstalleerd. Dat ging geruisloos en snel.
Ik ben een leek voor linux en kubuntu, maar ik probeer veel. Daar ler je veel van. Uiteraard weet ik nog (te)weinig af van KUBUNTU maar het systeem zit zo eenvoudig en logisch in elkaar,  dat je zonder eerst veel documentatie een boeken te raadplegen, toch heel snel operationeel bent. Maar er blijven toch altijd wel vraagtekens.

Het eerste probleem dat ik graag opgelost zie is het volgende.

Mijn TERRATEC tv kaart wordt voor zover ik heb kunnen constateren niet herkend. Ik vind ook in KDE geen programma om te installere, terwijl ik zeker weet dat KDE een uitstekend programma heeft om via deze kaart, vrijwel alle kanalen weet te vinden en weer te geven.

Kan iemand mij opweg helpen om deze kaart ook onder linux Kumbuntu tot leven te brengen???? Hou met uw oplossingen rekening aub dat ik grafisch best met linux overweg kan, maar het textueel inkloppen met het toetsenbord van gegevens begrijp ik nog niet veel van.

Vast bij voorbaat mijn dank.

Offline eendje

  • Lid
TV kaart wordt niet herkend.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/07, 23:29:19 »
Het tv programma in Kubuntu heet kdetv

We moeten eerst uit zien te vinden wat het exacte type van jouw kaart is. Kun je eerst de Konsole starten via K Menu -> Systeem -> Konsole en dan het onderstaande commando intypen en de uitkomst op het forum plakken:

lspci
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

steefjeqv

  • Gast
TV kaart wordt niet herkend.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/07, 23:44:27 »
Hoi,

Ik gebruik een terratec Cinergy 1400 DVB-T kaartje.
Het werd bij installatie meteen herkend.

Mijn vorige TV-kaart (Terratec Cinergy 1200 DVB-T) wilde pas werken na het installeren van firmware.

Als je TV-kaart een DVB-versie is, kan ik je Kaffeine als software aanraden.

Laten we eerst de lspci die eendje voorstelt afwachten en dan krijgen we de TV-kaart hopelijk aan het werk.

Groetjes,
Steven

nero77

  • Gast
TV kaart wordt niet herkend.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/08, 14:48:35 »
Citaat van: eendje
Het tv programma in Kubuntu heet kdetv

We moeten eerst uit zien te vinden wat het exacte type van jouw kaart is. Kun je eerst de Konsole starten via K Menu -> Systeem -> Konsole en dan het onderstaande commando intypen en de uitkomst op het forum plakken:

lspci
Bedankt voor je snelle reactie. IN het PCI overzicht heb ik de 2 kaarten gevonden. Mijn probleem is echter dat ik niet weet hoe ik dat overzicht moet knippen plakken in dit berichtje. Ik schrijf het (verkort) maar over. Kun je mij dat aangeven hoe ik moet knippen en plakken?????????

-TV kaart /SAA7134HL video broadcast decoder. Multimedia controler
Subsystem Terratec Cibergy 600TV. Op de TV kaart zit ook een radio gedeelte op.
 -Multimediacontroller Terratec Aurion 5.1 Sky Deze kaart werkt goed want geluid heb ik.

Ik heb veel linux distribureurs geprobeerd. Geen een was volgens my zo goed als van Kubuntu. Maar de meeste anderen hadden geen problemen met deze TV/RADIO kaart. Ook werd in het KDE software (afhankelijk) gedeelte meestal wel megeladen het prgramma KDETV.
Kan dit mogelijk een gevolgzijn van deze test uitgave, want die zijn meestal nog niet compleet en de defitieve uitage is nog ver weg.?

Groeten van
WIM

Offline eendje

  • Lid
TV kaart wordt niet herkend.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/08, 23:29:50 »
Citaat
-TV kaart /SAA7134HL video broadcast decoder. Multimedia controler
Subsystem Terratec Cibergy 600TV
Deze kaart wordt ondersteund (zie http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_saa7134)

Probeer eens in de het terminal venster de volgende commando's:

rmmod saa7134
modprobe saa7134 card=11 tuner=5

Tuner is een gok...

En daarna kdetv proberen...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?