Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opera en Maverick; het valt niet mee.  (gelezen 457 keer)

Offline Willy4

  • Lid
Opera en Maverick; het valt niet mee.
« Gepost op: 2010/10/11, 15:27:45 »
Na installatie Opera in Maverick loop ik tegen een aantal zaken aan:
*Totem-Mozilla werkt weer! Een positieve verrassing want sinds Karmic was het ding niet eens meer zichtbaar bij de plugins. Blijkbaar heeft iemand het licht gezien en 'm weer werkend gekregen. En ik maar denken dat het aan Opera lag. ;)
*MPlayer crasht bij het opstarten van een stroompje in een ingebedde speler op een website. Daardoor ben ik nu helaas wel verplicht om ook in Opera Totem-Mozilla te gebruiken want de Geckomedia-player werkt alleen nog met flash.
Start ik Opera op via de terminal en start ik dan een stroompje bij bijvoorbeeld Uitzending Gemist, dan krijg ik de melding:
Inconsistency detected by ld.so: dl-close.c: 736: _dl_close: Assertion `map->l_init_called' failed!*De plugin-wrapper crasht ook steeds waardoor bijvoorbeeld Moonlight het niet meer doet. En die heb ik juist zo mooi werkend in Lucid. :(
Als iemand ideeen heeft over hoe dit op te lossen dan hoor ik het graag :)

Groet, Willy

Edit; Even Mozilla-Vlc geprobbeerd in Uitzending gemist, maar dan krijg ik alleen de melding dat ik de Windows-Mediaplayer-plugin moet installeren. :rolleyes:
Dan maar Totem. U.G. proberen en voila.
Moonlight nog eens proberen... Krijg nou wat... Met Totem-Mozilla geïnstalleerd werkt ie wel. Hm.. Misschien is er in Maverick een filetje toegevoegd aan de lib/xulrunner- of de lib/mozillamap zonder welke Moonlight niet werkt.
Edoch, ik was eigenlijk wel een beetje gehecht aan de Gecko-Xine combinatie en weet nou nog steeds niet waarom die M-Player zo raar doet.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/11, 16:27:18 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)