Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Beantwoord] Formatteur USB-staafjess > Unetbootin: ?????  (gelezen 928 keer)

[Beantwoord] Formatteur USB-staafjess > Unetbootin: ?????
« Gepost op: 2013/12/30, 18:58:55 »
In LinuxMint Petra Cinnamon zit een programmaatje dat heet Formatteur voor USB-staafjes. Daarmee kun je kiezen tussen een format FAT32, NTFS of WXT4, waarbij Fat32 de standaard is.
Nadat ik een stick FAT32 had geformat, startte ik Unetbootin. Dan komt de melding extlinux not found.
OK, kan gebeuren, dus dit met Synaptic geïnstalleerd.
Maar in Unetbootin staat dan een in te vullen vakje met daarbij een regeltje tekst: Space used to preserve files across reboots (Ubuntu only). En dan moet je iets invullen. Maar hoeveel, kan iemand me dat vertellen?

« Laatst bewerkt op: 2013/12/30, 23:32:36 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Formatteur USB-staafjess > Unetbootin: ?????
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/30, 19:58:16 »
Daarin hoef je niks in te vullen, dat is facultatief....

Overigens kun je in Mint 16 gewoon mintstick gebruiken (Schijfkopieschrijver voor USB).

Re: Formatteur USB-staafjess > Unetbootin: ?????
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/30, 22:49:41 »
Daarin hoef je niks in te vullen, dat is facultatief....

Overigens kun je in Mint 16 gewoon mintstick gebruiken (Schijfkopieschrijver voor USB).

O.K., facultatief. Maar wat tracht je te bereiken als je hier iets in vult?

En mintstick kende ik nog niet, dus bedankt, dat ga ik eens proberen.

Overigens: ik was vergeten ( ach ja 76) dat, wil je iets in Visualbox installeren, de bron helemaal niet op een cd of stick hoeft te staan. Bij het begin van de installatie kun je aangeven waar de te installeren distro zich bevindt. En dat was in mijn geval het door jou geadviseerde LinuxMint Maya Xfce dat zich in de map Downloads bevond.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Formatteur USB-staafjess > Unetbootin: ?????
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/30, 23:16:03 »
Daarin hoef je niks in te vullen, dat is facultatief....

Overigens kun je in Mint 16 gewoon mintstick gebruiken (Schijfkopieschrijver voor USB).

O.K., facultatief. Maar wat tracht je te bereiken als je hier iets in vult?
Opslagruimte om documentjes te bewaren en zo.... Voor mij hoeft dat niet, want dat gebruik ik toch niet.
Citaat
En mintstick kende ik nog niet, dus bedankt, dat ga ik eens proberen.
Kun je gewoon starten vanuit het menu: "Schijfkopieschrijver voor USB" staat erin. Overigens is "Formatteur van USB-staafjes" ook gewoon mintstick, maar dan met een andere parameter.....