Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: devolo cockpit installeren lukt niet in versie 10.04  (gelezen 1494 keer)

Offline LWM

  • Lid
devolo cockpit installeren lukt niet in versie 10.04
« Gepost op: 2012/05/29, 17:39:19 »
Vorig jaar juni ben ik prima geholpen bij het installeren van devolo cockpit in ubuntu 10.4. Na mijn (in eerste instantie mislukte) upgrade naar 12.04 moet ik cockpit opnieuw installeren, maar het lukt niet. Ik kreeg destijds het volgende advies:

sudo sh software-dlan-cockpit-linux-v3.run
[sudo] password
enzovoort en dat werkte

Als ik ditzelfde nu intik krijg ik de melding:  onbekend commando  sudo sh software-dlan-cockpit-linux-v3.run
Omdat het uitgepakte 'run'-mapje eindigt op v3-2 (in plaats van v3, dus blijkbaar nieuwe versie) heb ik ingetikt: sudo sh software-dlan-cockpit-linux-v3-2.run
Maar ook hier na [sudo] password de melding: commando onbekend.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: devolo cockpit installeren lukt niet in versie 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/29, 23:34:44 »
Je moet in de terminal wel in de juiste directory werken.
Stel dat je het bestand in de Downloads-dir hebt staan, dan doe je dit:
cd Downloads
chmod +x software-dlan-cockpit-linux-v3-2.run
sudo sh software-dlan-cockpit-linux-v3-2.run

Verander evt. de bestandsnamen als ze anders heten.

Offline LWM

  • Lid
Re: devolo cockpit installeren lukt niet in versie 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/30, 10:15:59 »
Inderdaad, na eerst cd Downloads werd dlan cockpit geinstalleerd. Ik kan het cockpitscherm nu gewoon openen, maar hij geeft de devolo's niet weer. Ook de knoppen doen het niet. Tijdens het installatieproces verscheen er een scherm waarin was aangegeven dat het configuratieproces bezig was en er waren ook twee knoppen zicht baar voor wel of niet gegevens doorsturen naar Devolo. Die knoppen werkten niet en dat scherm bleef maar staan tot ik het uiteindelijk zelf maar geforceerd heb uitgezet. Er was duidelijk iets niet goed. Toen ik het installatieproces daarna opnieuw probeerde, lukt het niet want ik kreeg de melding dat alles al was geinstalleerd.
Ik heb cockpit vervolgens om te proberen via mijn dual boot in windows XP geinstalleerd en die werkt prima.

Offline LWM

  • Lid
Re: devolo cockpit installeren lukt niet in versie 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/30, 11:52:14 »
Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd met hetzelfde resultaat. Weer dezelfde soort vastloper tijdens het configureerproces. Nog maar een keertje in de terminal enter ingedrukt en ineens liep het scherm vol, met een rijtje errors, geen toestemming, type in help, enz. Vervolgens heb ik het terminalvenster maar weggeklikt om het erbij te laten. Toch nog even op het ikoontje geklikt en...... daar was dlan cockpit en het werkte. Snap hier helemaal niets van.
Jammer dat installeren in Windows toch vaak probleemloos gaat waar ubuntu problemen oplevert zoals devolo en mijn printers.

Offline DinkyToy

  • Lid
    • augustinus.biz
Re: devolo cockpit installeren lukt niet in versie 10.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/03, 14:24:16 »
ik heb een brother dcp-585cw all-in-1 en die werkt vlekkeloos in alle linux versieś waaronder ubuntu

installeren in windows gaat probleemloos, omdat dat hapklare exe files zijn, en in linux zal je aan de slag moeten
dell laptop with OS Linux Ubuntu 12.04 LTS Version
ubuntu-one with 25Gb cloud space
Microsoft Skydrive with 25Gb cloud space
www.augustinus.biz