Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] melding? na apt-get upgrade  (gelezen 4477 keer)

Offline evarie

  • Lid
[opgelost] melding? na apt-get upgrade
« Gepost op: 2011/01/04, 22:59:33 »
Op mijn ubuntu server 10.04:
Al een tijd krijg ik deze melding. Graag wil ik weten of dit normaal is, of dat ik er iets aan moet doen, en wat dan?

De volgende pakketten zijn achtergehouden:
  linux-generic linux-generic-pae linux-image-generic
  linux-image-generic-pae
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 4 niet opgewaardeerd.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/05, 22:31:17 door evarie »

Offline h2o

  • Lid
Re: melding? na apt-get upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/04, 23:05:11 »
sudo apt-get dist-upgrade doet wonderen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline evarie

  • Lid
Re: melding? na apt-get upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/05, 16:41:06 »
Wat doet dit commando? Want ik wil niet naar versie 10.10 !

Re: melding? na apt-get upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/05, 16:47:17 »
dist-upgrade heeft niks te maken met het stijgen van versie van Ubuntu.
Het doet gewoon een update van al je pakketten, maar op een "intelligente" manier.

Citaat van: man apt-get
dist-upgrade
           dist-upgrade in addition to performing the function of upgrade, also intelligently handles changing dependencies with new versions of packages; apt-get has a "smart" conflict resolution system, and it will attempt to upgrade the most important packages at the expense of less important ones if necessary. So, dist-upgrade command may remove some packages. The /etc/apt/sources.list file contains a list of locations from which to retrieve desired package files. See also apt_preferences(5) for a mechanism for overriding the general settings for individual packages.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/05, 16:49:06 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline h2o

  • Lid
Re: melding? na apt-get upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/05, 17:17:04 »
Klopt helemaal. Omdat er bij de TS een kernel update in het geding is blijft er het een en ander 'geparkeerd' bij een normale apt-get update. Met apt-get dist-upgrade worden de kernelzaken nu ook bijgewerkt.
Overigens kan ik mij wel voorstel dat dist-upgrade wat vreemd overkomt en de indruk kan wekken dat er een versie-opwaardering kan plaatsvinden. Dat is dus echt niet het geval. Je blijft je eigen versie behouden, alleen wordt deze wat grondiger bijgewerkt.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline evarie

  • Lid
Re: melding? na apt-get upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/05, 22:24:25 »
Goed, nu snap ik dat.

Dus als je echt een versie wilt upgraden van bijvoorbeeld ubuntu 10.04 naar ubuntu 10.10 dan doe je het commando:
sudo do-release-upgrade
Dat is dus duidelijk anders dan de commando: "apt-get dist-upgrade"

Re: melding? na apt-get upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/05, 22:28:19 »
Yep.

In jouw geval zal dist-upgrade ervoor zorgen dat je kernel wordt bijgewerkt. Verder niks, misschien een klein tegenwringend pakketje verwjderen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...