Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scherm ondersteboven  (gelezen 396 keer)

Offline livino

  • Lid
Scherm ondersteboven
« Gepost op: 2020/03/25, 20:52:48 »
Het gebeurde zonet weer, en dat was de tweede keer sinds ik mijn nieuwe laptop heb geïnstalleerd met Ubuntu 18.04.

Heel dringend is het probleem dus niet, maar wel opvallend. Misschien zijn er nog die dit herkennen?

Wat? Zie ook titel, maar plots -tijdens het computeren- draait mijn scherm zich om, dus de beelden worden ondersteboven op mijn scherm getoond. Na een heropstart is er niks meer aan de hand.

Het gebeurde twee keer tijdens het bekijken van een filmpje, de ene keer op YouTube, de tweede keer op Facebook.

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Weten jullie eventueel van een toetsencombinatie die dit zou kunnen oplossen? Hebben de ontwikkelaars meer info nodig om eventueel een bug op te sporen in de software?

Hieronder wat technische info:


Offline Jenske

  • Lid
Re: Scherm ondersteboven
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/25, 21:21:58 »
Kans is groot dat je tegelijk een toetsencombinatie klikte met (als ik me goed kan herinneren): ALT, CTRL en een pijltjestoets.
Dat gebeurt soms als je, zoals ik ook al eens deed, snel typt.

Ik zou begot niet weten waarom iemand van HP dat heeft bedacht, maar je kan je scherm dus kantelen door een toetsencombinatie in te drukken.
Maar als het dát niet is, weet ik het niet.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM