Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 talen in Ubuntu  (gelezen 1368 keer)

Offline peter3

  • Lid
2 talen in Ubuntu
« Gepost op: 2006/08/08, 12:15:53 »
Hallo,

Ik heb zonet Ubuntu ook op de pc van mijn dochter ge

socratux

  • Gast
2 talen in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/08, 12:22:24 »
heb je al updates opgehaald?

jkijk hiervoor anders even naar:

https://wiki.ubuntu.com/NlSynapticHowto

https://wiki.ubuntu.com/NlAddingRepositoriesHowto

Offline peter3

  • Lid
2 talen in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/08, 12:36:51 »
Ben nu bezig met de updates.. zal het laten weten wat het resultaat is.

bedankt alvast

2 talen in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/08, 12:40:08 »
via Systeem>Beheer>language support,
daar 'Dutch' aanvinken en ook kiezen als default language!

Dan krijg je allemaal update's en dan wordt heel Ubuntu Nederlands!

Ciao!

socratux

  • Gast
2 talen in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/08, 12:41:56 »
k :P die moet ik ook ff onthouden, tot nu toe altijd goed instellingen gehad, maar altijd handig te weten..

Offline lamp

  • Lid
2 talen in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/08, 14:03:36 »
Normaal download hij die tijdens de installatie al als hij een internet verbinding heeft.
Deze extra taalpakketten zetten ze niet op de cdrom om ruimte te sparen en het is dus ook voor elke taal anders he

2 talen in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/08, 14:15:30 »
Tijdens mijn installatie had ie toch echt niet alles al in het nederlands gezet.
Terwijl ik daar toch echt wel om gevraagd had.
Door de door mij genoemde procedure te volgen word echt alles nederlands, o.a zelfs de buttons van synaptic en de menu's.

budster

  • Gast
2 talen in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/08, 14:27:42 »
Ik vebaas mij eigenlijk erover dat er zoveel mensen zijn die hun taal op Nederlands zetten, Wat ik zo vervelend vind zijn de krom vertaalde errors waardoor je nog steeds niet weet wat precies het probleems is. En ik neem ook aan dat niet ieder programma vertaald is en dan is dat opeens in Nederlands, vinden jullie dat niet vervelend?

Offline peter3

  • Lid
2 talen in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/08, 14:45:51 »
Ben terug!

Na het installeren van de updates had ik plots geen internetverbinding meer (wireless). Heb gezocht in de instellingen en gemerkt dat hij op het verkeerde kanaal stond... met "iwconfig ra1 channel 11" kreeg ikhet foutbericht dat ik geen toelating had om het kanaal te wijzigen... uiteindelijk toch in orde gekregen.

Wat de taal betreft, ik heb het gedaan zoals CORVUS_CORAX het ook zegt en nu staat alles inderdaad in NL.

Bedankt

socratux

  • Gast
2 talen in Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/08, 14:46:35 »
ja, ik ben het helemaal met je eens, dit is dan ook de reden dat ik alles engelstalig heb. De vertaalde errors zijn een ramp als je wat wilt googlen en er zijn in het engels ook nog eens x keer zoveel gebruikers. Ik heb hiervoor gekozen omdat het veel universeler is en een hoop info alleen op een engelstalige pagina is te vinden.