Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 verwijderen?  (gelezen 4399 keer)

Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Gepost op: 2009/11/19, 20:22:21 »

Hallo,

ik heb net ingelogd in Vista en Ubuntu verwijdert. Als ik m'n notebook opnieuw opstart kan ik nog steeds kiezen voor Ubuntu (2 keuzes waarvan 1 de herstel versie). Dit zou niet zo moeten zijn toch?
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik Ubuntu HELEMAAL kan verwijderen van m'n notebook?

Alvast bedankt!
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/19, 20:35:53 »
Als ik het goed begrijp een wubi installatie !!

Wissen

De Ubuntu 9.10 installatie kan met het windows besturingssysteem worden gewist door in het Windows configuratiescherm te kiezen voor Software en het programma Ubuntu te verwijderen:

de complete link
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallatieKarmicWubi
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/19, 20:42:27 »
Als ik het goed begrijp een wubi installatie !!

Wissen

De Ubuntu 9.10 installatie kan met het windows besturingssysteem worden gewist door in het Windows configuratiescherm te kiezen voor Software en het programma Ubuntu te verwijderen:

de complete link
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallatieKarmicWubi

Dit heb ik gedaan. Hij staat nu nergens meer in Vista maar als ik dus opstart (de notebook) dan kan ik nóg kiezen tussen Ubuntu, Ubuntu herstel, Vista sda1 en Vista sda2 ?
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/19, 20:44:03 »

Ik heb Ubuntu trouwens NIET via een schijfje of USB geinstalleerd maar via de site (www.ubuntu.com)

;)
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/19, 20:46:57 »
Mijn kennis van Windows is een heel eind weggezakt, maar ik dacht dat het bestand C:/boot.ini een configuratiebestand voor de Windows-bootloader bevat. Daar kun je de regel van Ubuntu weghalen.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/19, 20:47:07 »
How do I manually uninstall Wubi?

Remove C:\ubuntu and C:\wubildr*.

In Windows XP you need to edit C:\boot.ini and delete the Ubuntu/Wubi line. For Vista, you can use EasyBCD to edit the boot menu. Alternatively you can modify the boot menu via control_panel > system > advanced > startup_and_recovery and pressing "Edit". For Windows 98 you have to edit C:\config.sys, and remove the Wubi block.

To remove Wubi from the add/remove list, delete the registry key: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Wubi

An easy method of removing this registry key is to paste the following text into a plain editor such as Notepad, close and save the file as something like removeWubiKey.reg (you may wish to go to Folder Options > View and disable the "Hide file extensions for known file types" option to check that the .reg extension has actually been applied). Then you can perform the rest automatically by opening the file in the normal Windows manner, or choosing the "Merge" option from the right click context menu. Note: The formatting is rather strict, so copy the text exactly for best results. You may need to be logged in as the administrator to delete the key, depending on the version of Windows you are using. User Account Control in Vista may also pop up, in the typical fashion.

REGEDIT4

[-HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Wubi]

After deleting the registry key, Ubuntu may still appear in the program list. If this is the case, you may be asked if you would like to remove the item from the list.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/19, 22:13:51 »
Gaat het hier eigenlijk zeker om een wubi installatie?
"Vista sda1" lijkt me raar om in de windows bootloader te staan.

Ik denk dat het een gewone dual boot is.
http://wiki.ubuntu-nl.org/GrubVerwijdering

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/19, 22:24:38 »
Is best mogelijk maar gezien deze opmerking???

Ik heb Ubuntu trouwens NIET via een schijfje of USB geinstalleerd maar via de site (www.ubuntu.com)
;)

en deze

Citaat van: LuukKlaasse
CD ?? USB stick ??
Ik heb Ubuntu gewoon via een site gedownload (www.ubuntu.com) en hij werkte perfect (ondanks sommige dingen die nog verbeterd moeten worden en waardoor ik dus op dit forum wat vragen heb moeten stellen  Cheesy )
Verder een heel fijn besturingssysteem...
« Laatst bewerkt op: 2009/11/19, 22:27:09 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/19, 22:44:53 »
Gaat het hier eigenlijk zeker om een wubi installatie?
"Vista sda1" lijkt me raar om in de windows bootloader te staan.
Kan wel hoor! Wubi is niet anders dan een conventionele dual-boot en installeert ook grub2 (maar niet in mbr).

Bij Wubi krijg ik eerst de Windows bootloader en als ik voor ubuntu komt het bekende grub2 menu:

Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic
Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic (recovery mode)
Microsoft Windows XP Home Edition (on /dev/sda1)
Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic (on /dev/sda5)
Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic (recovery mode) (on /dev/sda5)

 * de laatste 2 zijn niet standaard voor een Wubi installatie  :)

Wel opmerkelijk is dat de topicstarter zegt de Wubi installatie gewist te hebben. Dan zou ook grub2 niet meer werken en zou het probleem alleen de Windows bootloader (boot.ini) moeten zijn. ???

Merk op dat de wiki van XP uitgaat. In XP kan je via menuschermen boot.ini aanpassen met notepad. Maar in Vista (home versie) zag ik dat niet in hetzelfde menu.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/19, 23:45:27 »
Kan wel hoor! Wubi is niet anders dan een conventionele dual-boot en installeert ook grub2 (maar niet in mbr).

Bij Wubi krijg ik eerst de Windows bootloader en als ik voor ubuntu komt het bekende grub2 menu:

Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic
Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic (recovery mode)
Microsoft Windows XP Home Edition (on /dev/sda1)
Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic (on /dev/sda5)
Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic (recovery mode) (on /dev/sda5)

(Bericht van testcees)


Bij mij is het anders ik krijg Ubuntu allebei te zie, ook de recovery dus. Dan krijg ik twee verschillende "memory tests" onder elkaar
en daaronder krijg ik dan Windows Vista /dev/sda1 en Windows Vista /dev/sda2

Heb ik dan dus de Wubi of niet?




« Laatst bewerkt op: 2009/11/19, 23:47:11 door LuukKlaasse »
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/20, 02:18:29 »
Ik snap niet wat het punt is Arie. Ik dacht dat dit makkelijker zou zijn aangezien dan niet het hele verhaal erbij kwam te staan... :|
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/20, 08:59:29 »
Heb ik dan dus de Wubi of niet?
Vremde vraag?
Je weet zelf toch wel of je Ubuntu met Wubi geinstalleerd hebt in windows of niet?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline gGuzz

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 verwijderen?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/20, 17:47:36 »
Wat je ook kunt proberen: Start van je windows installatie CD.
Kies dan R (recovery) en geef admin password. Dan Bootrec.exe /FixMbr (Was onder XP:  fixmbr)