Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanhechtpunten server partitioner4  (gelezen 1596 keer)

Offline John K

  • Lid
Aanhechtpunten server partitioner4
« Gepost op: 2008/09/02, 13:32:40 »
Bij het installeren van een server kan ik diverse aanhechtpunten/ Mount options ingeven zoals bijv.  /Home /Temp /Usr /Opt /SRV /Usr local

Mijn vraag is nu; ik ben aan het experimenteren met een server en moet regelmatig opnieuw installeren. Daarbij raak ik de gedownloade programmabetsanden zoals Admin telkens kwijt.

Welk aanhechtpunt kan ik op de extra partitie aanmaken om te zorgen dat ik de ze progjes behoud?  Op een desktop is dit /Home, maar ik weet niet of een server daarvanuit progjes installeert.

Groeten John

Aanhechtpunten server partitioner4
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/02, 16:30:58 »
Programma's op de desktop worden op de / root partitie gezet in de home worden bijv. e-mails of instellingen bewaard. Ik denk dat een server een gelijke opbouw heeft. In principe kan je alles een aparte partitie geven, zoals boot, etc. dev enz. Of het verstandig is is een tweede. Het lijkt me wel handig als je een aparte partitie maakt voor je gedownloade bestanden. Je zal ze wel opnieuw moeten installeren bij een nieuwe installatie van Ubuntu. Ik weet niet of iemand daar iets voor kan bedenken, misschien een van de andere forum leden?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

  • Lid
Aanhechtpunten server partitioner4
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/03, 17:03:54 »
En als ik de tweede schijf als Fat32 partitioneer, heb jij enig idee hoe ik daar programmabestanden kan parkeren en later weer ophalen (in een serverconfiguratie dus)?

John K