Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] HELP Unity! Hoe kom ik er van af!  (gelezen 3983 keer)

Re: HELP Unity! Hoe kom ik er van af!
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/07, 22:55:28 »
@Peter: die gnome-achtige indeling in de dash kan je simpel bereiken door

a) de dash te openen (grijze ubuntu-knop linksboven)
b) door op de knop webtoepassingen te klikken

nu komt de categorie-indeling tevoorschijn a la Gnome ! (rechts in je dash)

Simpel maar je moet het maar weten natuurlijk.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HELP Unity! Hoe kom ik er van af!
« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/08, 00:50:14 »
Unity blijft een discussie. Je hebt liefhebbers en je hebt niet liefhebbers.  =D
Unity is niet slecht maar wat ontbreekt is een rondleiding door het systeem heen. Bie iedere nieuwe versie van Windows zit zo iets erin en kun je een simpele toer krijgen.
Alles wat je wilt weten over hoe het werkt moet je op forum's of Youtube terug vinden want op de Ubuntu site zelf vind je er niets van terug.
Op dat gebied is Microsoft toch wat beter en gebruik vriendelijker en vooral omdat het over een totaal nieuwe interface gaat, zou het verstandig zijn als ze daar een keer iets mee deden.
Neem nou Windows 8. Voor het uit is weet al iedereen hoe het er uit komt te zien en hoe het in grote lijnen werkt.
Bij Unity waren alleen degene die de alpha en Betha versies gebruikte goed op de hoogte en ondanks dat heb ik verschillende reviews gezien waar degene die er iets over vertelde niet wist waar alles zat of hoe bepaalde dingen werkte en zelfs dingen die er gewoon in zitten in het rijtje ontbrekende dingen zette.
Sneltoetsen kende ze niet en ondanks dat ik geen liefhebber van Unity ben, was ik het vaak niet met ze eens ondanks dat ze er negatief over waren.
Er is zo veel negatieve en onjuiste berichtgeving ontstaan waarbij voordat je er ook wat mee hebt gedaan, je er al een bepaald beeld bij hebt kunnen krijgen.
Ja er zijn negatieve reacties op Windows 8 en er zijn mensen die het niets vinden maar veelal door de werking en niet doordat ze dingen niet kunnen vinden of weten hoe het werkt.
Nu moet het komen van de gebruikers om anderen te helpen wegwijs te maken maar ik ben van mening dat, dat vanuit Cononical zelf moet komen.
Nu is het nog van als je Ubuntu gaat gebruiken dat je gelijk toegewezen bent aan een zoekmachine om te vinden hoe alles werkt.
Dat zou beter moeten en niet een beetje ook niet.
Meer reclame voor hun desktop op hun site zou geen kwaad kunnen met daar veel meer uitleg en filmpjes met daarin hoe alles werkt.
Lijkt mij voor een bedrijf dat wil groeien en kleine moeite.

Re: HELP Unity! Hoe kom ik er van af!
« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/08, 01:04:07 »
Unity blijft een discussie. Je hebt liefhebbers en je hebt niet liefhebbers.  =D
Unity is niet slecht maar wat ontbreekt is een rondleiding door het systeem heen. Bie iedere nieuwe versie van Windows zit zo iets erin en kun je een simpele toer krijgen.
Alles wat je wilt weten over hoe het werkt moet je op forum's of Youtube terug vinden want op de Ubuntu site zelf vind je er niets van terug.
Op dat gebied is Microsoft toch wat beter en gebruik vriendelijker en vooral omdat het over een totaal nieuwe interface gaat, zou het verstandig zijn als ze daar een keer iets mee deden.
Neem nou Windows 8. Voor het uit is weet al iedereen hoe het er uit komt te zien en hoe het in grote lijnen werkt.
Bij Unity waren alleen degene die de alpha en Betha versies gebruikte goed op de hoogte en ondanks dat heb ik verschillende reviews gezien waar degene die er iets over vertelde niet wist waar alles zat of hoe bepaalde dingen werkte en zelfs dingen die er gewoon in zitten in het rijtje ontbrekende dingen zette.
Sneltoetsen kende ze niet en ondanks dat ik geen liefhebber van Unity ben, was ik het vaak niet met ze eens ondanks dat ze er negatief over waren.
Er is zo veel negatieve en onjuiste berichtgeving ontstaan waarbij voordat je er ook wat mee hebt gedaan, je er al een bepaald beeld bij hebt kunnen krijgen.
Ja er zijn negatieve reacties op Windows 8 en er zijn mensen die het niets vinden maar veelal door de werking en niet doordat ze dingen niet kunnen vinden of weten hoe het werkt.
Nu moet het komen van de gebruikers om anderen te helpen wegwijs te maken maar ik ben van mening dat, dat vanuit Cononical zelf moet komen.
Nu is het nog van als je Ubuntu gaat gebruiken dat je gelijk toegewezen bent aan een zoekmachine om te vinden hoe alles werkt.
Dat zou beter moeten en niet een beetje ook niet.
Meer reclame voor hun desktop op hun site zou geen kwaad kunnen met daar veel meer uitleg en filmpjes met daarin hoe alles werkt.
Lijkt mij voor een bedrijf dat wil groeien en kleine moeite.

http://www.ubuntu.com/ubuntu/features
http://www.ubuntu.com/tour/
http://www.ubuntu.com/ubuntu/whats-new


Dit staat allemaal prominent op ubuntu.com, Canonical promoot wel degelijk, alleen niet goed genoeg.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HELP Unity! Hoe kom ik er van af!
« Reactie #28 Gepost op: 2012/01/08, 01:18:16 »
Heb zitten kijken maar ik vond het niet zo 1 2 3. Heb het nu wel gevonden maar dat zouden ze prominenter op hun site kunnen zetten.
En wat je zegt het is niet genoeg.

Met take a tour krijg je een desktop voor je waarbij je zelf maar uit moet zoeken hoe het werkt.
Daar hadden ze wat meer mee kunnen doen.

Re: HELP Unity! Hoe kom ik er van af!
« Reactie #29 Gepost op: 2012/01/08, 01:43:03 »
Heb zitten kijken maar ik vond het niet zo 1 2 3. Heb het nu wel gevonden maar dat zouden ze prominenter op hun site kunnen zetten.
En wat je zegt het is niet genoeg.

Met take a tour krijg je een desktop voor je waarbij je zelf maar uit moet zoeken hoe het werkt.
Daar hadden ze wat meer mee kunnen doen.
Het staat er toch echt prominent, je zult misschien een paar seconden langer naar de pagina moeten kijken :P

Offline emiel1976

  • Lid
Re: HELP Unity! Hoe kom ik er van af!
« Reactie #30 Gepost op: 2012/01/08, 02:39:41 »
Heb het gevonden maar was mij echt niet opgevallen.

Maar goed neemt niet weg dat ze duidelijker moeten uitleggen waar alles zit.
Hoe stel je het zij paneel in zodat het niet meer verbergt. De software daarvoor moet je downloaden en zo meer van die dingen.
Ze geven je een desktop en ze vertellen niet dat je nog dingen moet downloaden om Youtube video's en dergelijke te kunnen bekijken.

Re: [opgelost] HELP Unity! Hoe kom ik er van af!
« Reactie #31 Gepost op: 2012/01/10, 22:24:30 »
Installeren  van de gnome-shell brengt het weer naar het normale.

In software centrum gnome-shell intikken
installeren
uitloggen
bij inloggen kiezen voor gnome-classic

Een hele verademing.

Met dank aan Emiel en Vistaus.

Groeten,
Peter
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...