Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Telefoon?  (gelezen 552 keer)

Tsiburaska

  • Gast
Telefoon?
« Gepost op: 2007/12/30, 16:08:01 »
Ik zit met het probleem dat het beeldscherm onleesbaar is dus ik kan niet vinden hoe ik de monitor die wegens de video kaart op 1200 bij 800 staat kan terug zetten naar 1000x700 want het lcd is ouder...

Kan iemand via de telefoon vertellen welke knop ik moet indrukken?
Van de bovenbalk in Ubuntu 7.10 nederlands weet ik dat de 3e Systeem zou moeten zijn, maar nu verder,
dus wie mag ik bellen?

U hoeft dus alleen maar te zeggen welke van bovenaf ik moet klikken want het is vrijwel onleesbaar lettertype geworden.
Dirk.

Opgelost zie onder.

Tsiburaska

  • Gast
Telefoon?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/30, 16:11:33 »
Als je Nederlandse Ubuntu 7.10 hebt, kan iemand bellen op *********** hartelijk dank.
Ik zit naast de telefoon dus een belletje is voldoende en als je het te duur vind kan ik terug bellen...

Bedankt willem, probleem nu opgelost, maar als we op de 8.04 die volgend jaar april uitkomt standaard 800x600 zouden instellen dan kan iedereen naar hogere ,want wegens de betere video kaart kwam ik op 1200x800 en de monitor kan maximaal 1000x700 hebben....

Verhogen naar maxium blijft altijd leesbaar, andersom niet en zo voorkomen we toekomstige problemen!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Telefoon?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/30, 18:56:17 »
Je kunt ook opstarten in de tekst-mode (2e optie) en dan tik je:dpkg-reconfigure xserver-xorgHier kan je alles recht trekken was fout gegaan is (wel eerst een backup van /etc/X11/xorg.conf maken)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.