Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router  (gelezen 1838 keer)

Edikt075

  • Gast
Ik heb even een algemene vraag ik heb op me nintendo wii een webserver aanstaan op intern ip 192.168.1.6. Als ik via een computer buitenaf naar mijn ip ga (in dit geval mijn telefoon ;) ), krijg ik prima die site te zien. Als ik met mijn laptop thuis (intern ip 192.168.1.9) browse naar 192.168.1.6 ga dan krijg ik te zien pagina kan niet worden weergegeven.
Hoe kan ik zorgen dat ik die pagina wel kan bekijken vanaf mijn laptop, ligt dit soms aan mijn routerinstellingen?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/10, 13:34:39 »
Misschien lukt het wel, wanneer je het externe ip adres gebruikt ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Edikt075

  • Gast
pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/10, 13:35:59 »
neejjj dan kom ik bij mijn router setup terecht :( dat kan alleen met computers van buitenaf met extern ip

pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/11, 01:55:14 »
Dat komt omdat er geen DNS is die weet dat er een website op dat IP adres bestaat, en dus kan je pc nix resolven.

Oplossing is om de naam van de website incl. IP adres in de HOST te zetten.

Dus in jouw geval:
192.168.1.6 mijnwebsite.nl
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Edikt075

  • Gast
pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/11, 15:46:11 »
192.168.1.6 forwarden naar mijnwebsite.nl bedoel je zeker en dan mijnwebsite.nl bezoeken vanaf 192.168.1.9? ff proberen hoor

Edikt075

  • Gast
pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/11, 16:16:47 »
ok ik heb op idres.nl een dns aangemaakt maar als ik dat intyp bij 192.168.1.9 kom ik wederom in mijn router setup terecht maar dan met die reclamekaders van idres eromheen :/

Edikt075

  • Gast
pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/11, 22:27:49 »
Het is me nu gelukt via een proxy site (www.proxysurfatwork.info) om 192.168.1.6 te bezoeken. Is er geen manier zodat ik alleen 192.168.1.6 in firefox in typ en er terecht kom? Dit vind ik namelijk nogal omslachtig en het wordt op deze manier lastig om een mediacenter in te stellen de andere kant op.

pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/11, 22:42:36 »
Ik denk dat Gandyman bedoelt dat je in de file /etc/hosts het lijntje moet bijvoegen dat hij gegeven heeft.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Edikt075

  • Gast
pagina bezoeken op computer die aangesloten is op dezelfde router
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/11, 22:59:56 »
dat heb ik geprobeerd maar ik krijg nog steeds :



Fout bij verbinden
       

Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.1.6.    

Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden.

    * Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar? Probeer het later opnieuw.
    * Kunt u ook geen andere websites bezoeken? Controleer de netwerkverbinding van de computer.
    * Wordt uw computer of netwerk beschermd door een firewall of proxy? Onjuiste instellingen kunnen een goede werking tijdens het webbrowsen verstoren.