Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live DVD wil X niet starten  (gelezen 2362 keer)

Gast

  • Gast
Live DVD wil X niet starten
« Gepost op: 2005/11/11, 01:44:39 »
Ik heb de Live/Install DVD gedownload en ik wilde eens kijken of het een beetje lekker werkte alvorens de tijd te nemen umbuntu te installeren.

Alles verloopt prima, totdat de X-server opstart. Ik krijg dan een fout als was er geen goede videokaart gevonden en ik kom dus nooit in X.

Mijn videokaart is een Radeon 9800 XL. Is er een manier om dit op de Live DVD goed te krijgen?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Live DVD wil X niet starten
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/11, 12:26:06 »
Tricky. De oorzaak kan aan verschillende dingen liggen. Maar het feit is wel dat je er weinig aan kan veranderen, vermits je het bij een liveDVD wil houden, en je dus niets kan wijzigen. Wat je wel kan doen is in 'recovery mode' opstarten. Je hebt gan geen gui weliswaar, maar misschien dan op de promt zoeken naar de oorzaak?

Snorrie

  • Gast
Live DVD wil X niet starten
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/11, 15:30:13 »
Citaat
Radeon 9800 XL
Ik vraag me eigenlijk af of deze uberhaupt standaard door Ubuntu ondersteund worden?

Gast

  • Gast
Live DVD wil X niet starten
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/11, 17:17:04 »
Citaat van: Snorrie
Citaat
Radeon 9800 XL
Ik vraag me eigenlijk af of deze uberhaupt standaard door Ubuntu ondersteund worden?
Mja, dat vraag ik me dus ook af. Het lijkt me alleen ook een enorme afknapper als ik hem er uberhaupt niet mee aan e praat krijg en ik een dual-boot machine heb ingesteld. Om dan weer terug te gaan naar single Boot gaat bij mij eigenlijk altijd mis.

Live DVD wil X niet starten
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/11, 19:43:16 »
Is dat een PCI express kaart?
Welke versie van Ubuntu probeer je?

Gast

  • Gast
Live DVD wil X niet starten
« Reactie #5 Gepost op: 2005/11/14, 20:17:27 »
Citaat van: Dennis
Is dat een PCI express kaart?
Welke versie van Ubuntu probeer je?
1. Ik geloof het wel ja (hij geeft iig "PCI bus" aan)
2. de laatste (5.10)

maarten84

  • Gast
Live DVD wil X niet starten
« Reactie #6 Gepost op: 2005/11/14, 21:58:50 »
Live DVD ? is dat dan ubuntu met alle packages er al op die je anders via apt-get moet binnenhalen?

Gast

  • Gast
Live DVD wil X niet starten
« Reactie #7 Gepost op: 2005/11/15, 02:11:38 »
Citaat van: maarten84
Live DVD ? is dat dan ubuntu met alle packages er al op die je anders via apt-get moet binnenhalen?
Naja, ik bedoel dus de DVD met zowel de live als de install distro erop

Live DVD wil X niet starten
« Reactie #8 Gepost op: 2005/11/15, 07:00:32 »
PCI-E en LiveCD gaan nog niet zo heel goed samen, je moet handmatig xorg.conf tweaken. Omdat die verandering bij een ge

Gast

  • Gast
Live DVD wil X niet starten
« Reactie #9 Gepost op: 2005/11/22, 01:11:45 »
Citaat van: Dennis
PCI-E en LiveCD gaan nog niet zo heel goed samen, je moet handmatig xorg.conf tweaken. Omdat die verandering bij een ge